Completed projects and research profiles
Below, we list completed projects and research profiles.
- SMS-coaching inom det digitala
- Att hantera komplexa samhällsutmaningar (Trafikverket)
- Kunder som förövare av sexuella trakasserier inom den nordiska servicesektorn (2021-2023, Nordiska ministerrådet)
- IndBygg - Industriell Träbyggnation (2020-2023, Eruf)
- Kunskapslyft – beteendemässiga barriärer och främjare för efterfrågeflexibilitet bland småhusägare (2023, Energimyndigheten)
- RETAKE (2023-2024, Energimyndigheten, Vinnova and Formas)
- KomDig (2020-2023, AFA Försäkring)
- TRUEdig (avslutades 2023, KK-stiftelsen)
- DISCERN - digitala tjänster och kundupplevelser (2020-2023, KK-stiftelsen)
- IoT i skolan för var och en (2021-2022, Vinnova, Formas and Energimyndigheten)
- Tillgänglighet och digitalisering för fossilfri mobilitet i Sverige 2.0 (MISTRA)
- Självstyrande team (FoU Helsingborg)
- MECO, Music Ecosystems Inner Scandinavia
- Servzchall (KK-stiftelsen)
- RESPONSE
- Hållbar kollektivtrafik – effekter av bättre samordning och ökad flexibilitet (2018-2021)
- Potential för energieffektivt resande i en åldrande befolkning (2018-2021, Energimyndigheten)
- Kollaborativ kollektivtrafik för levande landsbygd (2017-2020, Vinnova)
- Digital metod för utveckling (2018-2021, Vinnova)
- Kunder med "förmåner"- #Me Too, makt och genus i kundinteraktivt tjänsterarbete (Forte)
- Patientinvolvering som idé och organisatorisk praktik: Förhållningssätt, handlingsmönster och yrkesroll (Forte)
- Digitalisering för att lyfta fysiska platser (2017-2019, BFUF and Handelsrådet)
- Patientinvolvering som idé och organisatorisk praktik: Förhållningssätt, handlingsmönster och yrkesroll finansierades (Forte)
- VIPP (2011-2020, KK-stiftelsen)
- Digitalwell Research (2017-2019)
- Effektivare folkbokföring med stöd av forskning (2017-2020)
- CoSIE- Co-creation in Public Service (2017-2020, EU)
- Kvalitet i upphandling av äldreomsorg (2017-2019)
- The Institutional Logics and Practices of Marketing Work (2018-2021)
- Energieffektivare arbetspendling: Betydelsen av motivation vid utformning av beteendepåverkansprogram (2016-2019, Energimyndigheten)
- Avans finansierades av KK-stiftelsen (2018-2020)
- Public tendering
- E-kundresa
- Nätbaserade spetsutbildningar på avancerad nivå (2017-2019, KK-stiftelsen)
- SISB, Service Innovation for Sustainable Business (2011-2019, KK-stiftelsen)
- The Institutional Logics and Practices of Marketing Work
- Service Innovation from a service ecosystem point of view: Scaling up and Technology enablers
- Public transport in developing countries
- SDIN, Service Design for Innovation (EU)
- BRINN-2: Patientcentrerad innovation genom innovationsgrupper steg 2 (2018-2019 Vinnova)
- Tillitslabbet
- Travel and quality in Life
- Transportation, residential location, and children’s well-being
- Exopocean (2017-2019)
- MINS, Music Innovation Network Inner Scandinavia
- Robotdusch
- Key performance indicators
- Regional trafikförsörjning
- Operationalisering, utveckling och styrning av kvalitet
- Metoder för styrning av kreativ idéutveckling
- Trafikverkets tjänsteportfölj
- Värdeskapande arbetssätt i Försäkringskassans verksamhet (completed 2018)
- Onödig efterfrågan inom försäkringskassan
- Morgondagens kundsignaler: Navigering och påverkansfaktorer i handeln
- Brukarorienterad innovation inom primärvården (2014-2016, Vinnova)
- The Impact of religion.
- Vinn Excellence Center Samot, The Service and Market Oriented Transport Research Group
- ATIT, Avancerade tjänster i tillverkningsindustri (Vinnova, Energimyndigheten and Formas)
- Archive completed projects and research profiles