DISCERN – digitala tjänster och kundupplevelser
DISCERN ska bidra med kunskaper om hur digitalisering påverkar kunder och företag med fokus på kundupplevelser och tjänsteutveckling. Projektet bygger vidare och utvecklar lärdomar från forskningsprofilen Tjänsteinnovation för hållbara affärer.
DISCERN består av i tre delprojekt:
- Digital service infusion
How does digital service infusion influence customer experience and business model configurations in the ecosystems?
Projektledare: Nina Löfberg
- Understanding behavior trough digitalization
How could customer behavior be understood and predicted to assist in-store smart technology and improve customer experience?
Projektledare: Poja Shams
- Industrial service innovation
How can industrial innovation be measured using a model that starts out from the perception of customers?
Projektledare: Per Kristensson
Samarbetspartners
Forskningen kommer att genomföras i nära samverkan med följande företag: Ikea, Volvo, Miller Graphics, Valmet, Tobii Pro, Kongsberg Maritime Sweden, Löfbergs, QBIM, Maxi Ica Stormarknad och Thingssquare.
Advisory board
Heiko Gebauer, Fraunhofer Fraunhofer IMW, Tyskland
Mohammed Zaki, Cambridge University, UK
Kristina Heinonen, Hanken, Finland
Maria Møllerskov Jonzon, IKEA
Klas Hedvall, Volvo Technology