Completed projects
- DISCERN - digital services and customer experiences
- TRUEdig
- Självstyrande team (FoU Helsingborg)
- MECO, Music Ecosystems Inner Scandinavia
- ServzChall
- Digital method for development (2018-2021)
- RESPONSE
- VIPP
- Hållbar kollektivtrafik – effekter av bättre samordning och ökad flexibilitet 2018-2021
- Kollaborativ kollektivtrafik för levande landsbygd
- CoSIE- Co-creation in Public Service
- Avans 2018-2020
- Effektivare folkbokföring med stöd av forskning
- Energieffektivare arbetspendling: Betydelsen av motivation vid utformning av beteendepåverkansprogram
- Avans 2018-2020
- Patientinvolvering som idé och organisatorisk praktik: Förhållningssätt, handlingsmönster och yrkesroll (Forte)
- Effektiviare folkbokföring med stöd av forskning
- E-kundresa (Konsumentverket)
- E-kundresa (Konsumentverket)
- Framtidens kundupplevelser: Digitalisering av tjänster i fysiska mötesplatser som ett sätt skapa mervärde för både företag och kund
- Online cutting-edge courses for professionals (WISR project)
- Research profile: Service Innovation for Sustainable Business 2011-2019
- The Institutional Logics and Practices of Marketing Work (Jan Wallanders och Tom Hedelius stiftelse samt Tore Browaldhs stiftelse)
- Service Innovation from a service ecosystem point of view: Scaling up and Technology enablers (Jan Wallanders och Tom Hedelius stiftelse samt Tore Browaldhs stifelse
- Public transport in developing countries Samuel P Sebhatu
- SDIN, Service Design for Innovation
- BRINN-2: Patient involvement in health care part 2
- Värdeskapande arbetssätt i Försäkringskassans verksamhet
- Pilotstudie med folkbokföringen på Skatteverket
- Tillitslabbet Johan Quist
- Travel and quality in Life Margareta Friman
- Transportation, residential location, and children’s well-being Margareta Friman
- Exopocean
- Key performance indicators Mikael Johnson
- Regional trafikförsörjning Mikael Johnson
- Operationalisering, utveckling och styrning av kvalitet
- Metoder för styrning av kreativ idéutveckling
- Trafikverkets tjänsteportfölj Mikael Johnson
- MINS, Music Innovation Network Inner Scandinavia
- Onödig efterfrågan inom försäkringskassan
- Robotics in elderly care
- Morgondagens kundsignaler: Navigering och påverkansfaktorer i handeln
- The Impact of religion
- Brukarorienterad innovation inom primärvården
- 2006 -2016 Vinn Excellence Center Samot, The Service and Market Oriented Transport Research Group
- ATIT, Avancerade tjänster i tillverkningsindustri
- Pay Per
- User Involvement
- Coaching
- Market space and Employeeship
- Switching and loyalty in public transport
- 2011-2012 The New Service Economy +
- 2010-2011 Strukturfondsprojekten: TPA II samt Tjänstefiering fas II.
- 2010-2012 Är gudstjänsten kärna i Svenska kyrkans identitet.
- 2010-2013 COLL
- 2009-2013 Flexkraft
- 2009-2012 MKT - Medarbetardriven och kundorienterad tjänsteinnovation
- 2009-2012 LET-modell för ökad lojalitet baserad på förståelse för skillnaden mellan aktivitet/passivitet i dynamiska relationer.
- 2008-2011 The impact of Religion.
- 2008-2011 Användarinvolvering för förverkligande av e-förvaltning i samverkan.
- 2008-2011 Följeforskning Nystartskontoret NUTEK.
- 2008-2011 Organisering av tjänstemöten.
- 2008-2011 META - metoder för användarinvolvering.
- 2007-2011 Tjänsteinnovationer i verkstadsindustrin (LEKA)
- 2008-2009 Strukturfondsprojekten I.
- 2008-2010 META - Methods for co-creation.
- 2010 Utvärdering ”Starta företag-dagen”, TillväxtVerkets program Främja kvinnors företagande.
- 2009-2010 SLIM II
- 2008-2010 Organizing Service Encounters.
- 2008-2010 Mötet mellan process-orientering och de funktionella strukturerna.
- 2008-2010 Hållbara värmeaffärer i praktiken.
- 2008-2009 Konsumentdriven förpackningsutveckling.
- 2008-2009 Hållbar förpackning - CSR, förpackningar och matslöseriet.
- 2008-2009 Kunddriven tjänsteutveckling.
- 2007-2010 International Research on Confirmation.
- 2006-2010 IKT-baserade metoder och arbetssätt.
- 2005-2010 Järnvägens tjänster - tilläggsansökan.
- 2007-2010 Kommunikation & beslut.
- 2006-2008 Welfare and Religion in a Global Perspective: Theoretical and Methodological Exchange Across the North-South Divide (WRIGP).
- 2004-2006 Tjänstesamverkan i kollektivtrafiken - det hållbara trafiksystemets tillgänglighet, nätverk och institutioner.
- 2004-2006 Kommunikation och dialog utifrån ”Lag om skydd mot olyckor”.
- 2003-2008 Welfare and Religion in a European Perspective - a Comparative Study of the Role of the Churches as Agents of Welfare within the Social Economy (WREP).
- 2003-2006 Att skapa värde genom tjänster.
- 2003-2006 Välfärd och religion i Europeiskt perspektiv.
- 2003-2006 Relationsdynamik – en studie av relationen mellan privatkund och energiföretag.
- 2003-2004 Utvecklad kollektivtrafik på väg.
- 2002-2007 CuDit – Customer Driven it.
- 2002-2007 Teknikmognad.
- 2002-2007 Förpackning som tjänst.
- 2002-2007 The New Service Economy.
* Customer Relationship Management.
* The value base as a reference point for value creating activities.
* Service encounters.
* Customer oriented service development.
* Metso Paper´s SymBelt e-business development.
* Customer driven service development - introspective methodology in servicescape processes.
* Employee driven service development based on services processes features in public transporting.
* Knowledge management in a service development perspective.
* project within "The New Service Economy". - 2002-2006 Värdegrund och etiska prioriteringar i räddningstjänstens strategiska planering.
- 2002-2006 Management av kollektivtrafiktjänster.
- 2002-2005 Regulatory Reform and Public Transportation Management in Indonesia.
- 2002-2004 Funktionshinderanalys med videostödd introspektion.
- 2002-2004 Verkstadsindustrins tjänstefiering.
- 2002-2003 Styrning och kommunikation i lantbrukskooperation.
- 2001-2008 Religion and Life Perspectives of Young People - an International Survey (RaLP).
- 2001-2006 Perspectives on Life and Religion – a European Youth Study.
- 2001-2006 Personalens medverkan i tjänsteutvecklingsprocesser.
- 2001-2004 Directive Incidents in Customer relationships.
- 2001-2004 Kvalitetskartor.
- 2001-2004 Servicekultur och servicestrategi.
- 2001-2004 Kundbytesprocesser och dynamik i kundrelationer.
- 2001-2004 Ekonomisk modellering av affärskoncept.
- 2001-2004 Tjänstekvalitet och tjänsteutveckling i nätverk.
- 2001-2003 Kundorienterad tjänsteutveckling i fjärrvärmebranschen.
- 2001-2003 Småföretagares arbetsvillkor.
- 2001-2003 ”Homo Mobile”, den rörliga människans kommunikation och lärande i företaget.
- 2001-2003 Yrkesförarrollen: kompetensutveckling och social samverkan.
- 2000-2004 Public organizations in transition.
- 2000-2004 Åtgärder för förbättrad kvalitet och resenärers inställning till kollektivtrafik.
- 2000-2003 Färdtjänstproduktion i ett dialogperspektiv.
- 2000-2003 Samhällsbetalda resor i förändring.
- 1999-2004 Utveckling av integrerade tjänster.
- 1999-2004 Tidsdimensioner i tjänsteprocessen.
- 1997-2003 Från statskyrka till fri folkkyrka.
- Kognitiv utveckling.
- Samspelet mellan Governance och Management i ett intressentnätverk.
- Utveckling av konceptet Service Management Control.
- Kvalitets- och verksamhetsutveckling inom ”public service”.
- Kollektivtrafikakademin
- HumanIT