Avslutade projekt
Här listar vi avslutade forskningsprojekt och forskningsprofiler:
- TRUEdig
- DISCERN - digitala tjänster och kundupplevelser
- IoT i skolan för var och en (Vinnova, Formas och Energimyndigheten)
- Självstyrande team (FoU Helsingborg)
- MECO, Music Ecosystems Inner Scandinavia
- Servzchall
- RESPONSE
- Hållbar kollektivtrafik – effekter av bättre samordning och ökad flexibilitet 2018-2021
- Kollaborativ kollektivtrafik för levande landsbygd
- Digital metod för utveckling (2018-2021)
- Kunder med ”förmåner” - #MeToo, makt och genus i kundinteraktivt tjänstearbete (Forte)
- Kollaborativ kollektivtrafik för levande landsbygd
- Patientinvolvering som idé och organisatorisk praktik: Förhållningssätt, handlingsmönster och yrkesroll (Forte)
- VIPP (2011-2020)
- Digitalwell Research
- Effektivare folkbokföring med stöd av forskning
- CoSIE- Co-creation in Public Service (2017-2020)
- Kvalitet i upphandling av äldreomsorg 2017-2019 (SQMA)
- The Institutional Logics and Practices of Marketing Work 2018-2021
- Energieffektivare arbetspendling: Betydelsen av motivation vid utformning av beteendepåverkansprogram (2016-2019)
- Avans (2018-2020)
- Public tendering Carolina Camén
- Effektiviare folkbokföring med stöd av forskning (2017-2020)
- E-kundresa (2020)
- Framtidens kundupplevelser: Digitalisering av tjänster i fysiska mötesplatser som ett sätt skapa mervärde för både företag och kund (2017-2019)
- Nätbaserade spetsutbildningar på avancerad nivå (2017-2019)
- SISB, Service Innovation for Sustainable Business 2011-2019
- The Institutional Logics and Practices of Marketing Work
- Service Innovation from a service ecosystem point of view: Scaling up and Technology enablers
- Public transport in developing countries
- SDIN, Service Design for Innovation
- BRINN-2: Patientcentrerad innovation genom innovationsgrupper steg 2
- Tillitslabbet
- Travel and quality in Life
- Transportation, residential location, and children’s well-being
- Exopocean
- MINS, Music Innovation Network Inner Scandinavia
- Robotdusch
- Key performance indicators
- Regional trafikförsörjning
- Operationalisering, utveckling och styrning av kvalitet
- Metoder för styrning av kreativ idéutveckling
- Trafikverkets tjänsteportfölj
- Pilotstudie med folkbokföringen på Skatteverket
- Värdeskapande arbetssätt i Försäkringskassans verksamhet
- Onödig efterfrågan inom försäkringskassan
- Morgondagens kundsignaler: Navigering och påverkansfaktorer i handeln
- Brukarorienterad innovation inom primärvården
- The Impact of religion.
- 2006 -2016 Vinn Excellence Center Samot, The Service and Market Oriented Transport Research Group
- ATIT, Avancerade tjänster i tillverkningsindustri
- Pay Per
- Rullbot IV
- User Involvement
- Coaching
- Market space and Employeeship
- Switching and loyalty in public transport
- The New Service Economy +
- Strukturfondsprojekten: TPA II samt Tjänstefiering fas II.
- Är gudstjänsten kärna i Svenska kyrkans identitet.
- COLL
- Flexkraft
- MKT - Medarbetardriven och kundorienterad tjänsteinnovation
- LET-modell för ökad lojalitet baserad på förståelse för skillnaden mellan aktivitet/passivitet i dynamiska relationer.
- The impact of Religion.
- Användarinvolvering för förverkligande av e-förvaltning i samverkan.
- Följeforskning Nystartskontoret NUTEK.
- Organisering av tjänstemöten.
- META - metoder för användarinvolvering.
- Tjänsteinnovationer i verkstadsindustrin (LEKA)
- Strukturfondsprojekten I.
- META - Methods for co-creation.
- Utvärdering ”Starta företag-dagen”, TillväxtVerkets program Främja kvinnors företagande.
- SLIM II
- Organizing Service Encounters.
- Mötet mellan process-orientering och de funktionella strukturerna.
- Hållbara värmeaffärer i praktiken.
- Konsumentdriven förpackningsutveckling.
- Hållbar förpackning - CSR, förpackningar och matslöseriet.
- Kunddriven tjänsteutveckling.
- International Research on Confirmation.
- IKT-baserade metoder och arbetssätt.
- Järnvägens tjänster - tilläggsansökan.
- Kommunikation & beslut.
- Welfare and Religion in a Global Perspective: Theoretical and Methodological Exchange Across the North-South Divide (WRIGP).
- Tjänstesamverkan i kollektivtrafiken - det hållbara trafiksystemets tillgänglighet, nätverk och institutioner.
- Kommunikation och dialog utifrån ”Lag om skydd mot olyckor”.
- Welfare and Religion in a European Perspective - a Comparative Study of the Role of the Churches as Agents of Welfare within the Social Economy (WREP).
- Att skapa värde genom tjänster.
- Välfärd och religion i Europeiskt perspektiv.
- Relationsdynamik – en studie av relationen mellan privatkund och energiföretag.
- Utvecklad kollektivtrafik på väg.
- CuDit – Customer Driven it.
- Teknikmognad.
- Förpackning som tjänst.
- 2002-2007 The New Service Economy
* Customer Relationship Management.
* The value base as a reference point for value creating activities.
* Service encounters.
* Customer oriented service development.
* Metso Paper´s SymBelt e-business development.
* Customer driven service development - introspective methodology in servicescape processes.
* Employee driven service development based on services processes features in public transporting.
* Knowledge management in a service development perspective.
* project within "The New Service Economy". - Värdegrund och etiska prioriteringar i räddningstjänstens strategiska planering.
- Management av kollektivtrafiktjänster.
- Regulatory Reform and Public Transportation Management in Indonesia.
- Funktionshinderanalys med videostödd introspektion.
- Verkstadsindustrins tjänstefiering.
- Styrning och kommunikation i lantbrukskooperation.
- Religion and Life Perspectives of Young People - an International Survey (RaLP).
- Perspectives on Life and Religion – a European Youth Study.
- Personalens medverkan i tjänsteutvecklingsprocesser.
- Directive Incidents in Customer relationships.
- Kvalitetskartor.
- Servicekultur och servicestrategi.
- Kundbytesprocesser och dynamik i kundrelationer.
- Ekonomisk modellering av affärskoncept.
- Tjänstekvalitet och tjänsteutveckling i nätverk.
- Kundorienterad tjänsteutveckling i fjärrvärmebranschen.
- Småföretagares arbetsvillkor.
- ”Homo Mobile”, den rörliga människans kommunikation och lärande i företaget.
- Yrkesförarrollen: kompetensutveckling och social samverkan.
- Public organizations in transition.
- Åtgärder för förbättrad kvalitet och resenärers inställning till kollektivtrafik.
- Färdtjänstproduktion i ett dialogperspektiv.
- Samhällsbetalda resor i förändring.
- Utveckling av integrerade tjänster.
- Tidsdimensioner i tjänsteprocessen.1997-2003 Från statskyrka till fri folkkyrka.
- Kognitiv utveckling.
- Samspelet mellan Governance och Management i ett intressentnätverk.
- Utveckling av konceptet Service Management Control.
- Kvalitets- och verksamhetsutveckling inom ”public service”.
- Kollektivtrafikakademin
- HumanIT