Arkiv avslutade projekt och forskningsprofiler
- Pay Per
- Rullbot IV
- User Involvement
- Coaching
- Market space and Employeeship
- Switching and loyalty in public transport
- The New Service Economy +
- Strukturfondsprojekten: TPA II samt Tjänstefiering fas II.
- Är gudstjänsten kärna i Svenska kyrkans identitet.
- COLL
- Flexkraft
- MKT - Medarbetardriven och kundorienterad tjänsteinnovation
- LET-modell för ökad lojalitet baserad på förståelse för skillnaden mellan aktivitet/passivitet i dynamiska relationer.
- The impact of Religion.
- Användarinvolvering för förverkligande av e-förvaltning i samverkan.
- Följeforskning Nystartskontoret NUTEK.
- Organisering av tjänstemöten.
- META - metoder för användarinvolvering.
- Tjänsteinnovationer i verkstadsindustrin (LEKA)
- Strukturfondsprojekten I.
- META - Methods for co-creation.
- Utvärdering ”Starta företag-dagen”, TillväxtVerkets program Främja kvinnors företagande.
- SLIM II
- Organizing Service Encounters.
- Mötet mellan process-orientering och de funktionella strukturerna.
- Hållbara värmeaffärer i praktiken.
- Konsumentdriven förpackningsutveckling.
- Hållbar förpackning - CSR, förpackningar och matslöseriet.
- Kunddriven tjänsteutveckling.
- International Research on Confirmation.
- IKT-baserade metoder och arbetssätt.
- Järnvägens tjänster - tilläggsansökan.
- Kommunikation & beslut.
- Welfare and Religion in a Global Perspective: Theoretical and Methodological Exchange Across the North-South Divide (WRIGP).
- Tjänstesamverkan i kollektivtrafiken - det hållbara trafiksystemets tillgänglighet, nätverk och institutioner.
- Kommunikation och dialog utifrån ”Lag om skydd mot olyckor”.
- Welfare and Religion in a European Perspective - a Comparative Study of the Role of the Churches as Agents of Welfare within the Social Economy (WREP).
- Att skapa värde genom tjänster.
- Välfärd och religion i Europeiskt perspektiv.
- Relationsdynamik – en studie av relationen mellan privatkund och energiföretag.
- Utvecklad kollektivtrafik på väg.
- CuDit – Customer Driven it.
- Teknikmognad.
- Förpackning som tjänst.
- 2002-2007 The New Service Economy
* Customer Relationship Management.
* The value base as a reference point for value creating activities.
* Service encounters.
* Customer oriented service development.
* Metso Paper´s SymBelt e-business development.
* Customer driven service development - introspective methodology in servicescape processes.
* Employee driven service development based on services processes features in public transporting.
* Knowledge management in a service development perspective.
* project within "The New Service Economy". - Värdegrund och etiska prioriteringar i räddningstjänstens strategiska planering.
- Management av kollektivtrafiktjänster.
- Regulatory Reform and Public Transportation Management in Indonesia.
- Funktionshinderanalys med videostödd introspektion.
- Verkstadsindustrins tjänstefiering.
- Styrning och kommunikation i lantbrukskooperation.
- Religion and Life Perspectives of Young People - an International Survey (RaLP).
- Perspectives on Life and Religion – a European Youth Study.
- Personalens medverkan i tjänsteutvecklingsprocesser.
- Directive Incidents in Customer relationships.
- Kvalitetskartor.
- Servicekultur och servicestrategi.
- Kundbytesprocesser och dynamik i kundrelationer.
- Ekonomisk modellering av affärskoncept.
- Tjänstekvalitet och tjänsteutveckling i nätverk.
- Kundorienterad tjänsteutveckling i fjärrvärmebranschen.
- Småföretagares arbetsvillkor.
- ”Homo Mobile”, den rörliga människans kommunikation och lärande i företaget.
- Yrkesförarrollen: kompetensutveckling och social samverkan.
- Public organizations in transition.
- Åtgärder för förbättrad kvalitet och resenärers inställning till kollektivtrafik.
- Färdtjänstproduktion i ett dialogperspektiv.
- Samhällsbetalda resor i förändring.
- Utveckling av integrerade tjänster.
- Tidsdimensioner i tjänsteprocessen.1997-2003 Från statskyrka till fri folkkyrka.
- Kognitiv utveckling.
- Samspelet mellan Governance och Management i ett intressentnätverk.
- Utveckling av konceptet Service Management Control.
- Kvalitets- och verksamhetsutveckling inom ”public service”.
- Kollektivtrafikakademin
- HumanIT