Forskningsmetoder inom dataspelsutveckling
7.5 HPKursen behandlar aktuell forskning, vetenskapsteori och olika vetenskapliga traditioner av relevans för analys och förståelse av spel generellt och för dataspel och dataspelsutveckling speciellt. Dessutom behandlas planering och kunskapsprojektering inför ett uppsatsarbete.
Kursens undervisningsformer utgörs huvudsakligen av seminarier och handledning. Kursen består av praktiska övningar i att söka och värdera forskningspublikationer, samt olika tekniker för datainsamling, analys och presentation. Kursens arbetsform präglas av studentens ansvar att aktivt arbeta i grupp och enskilt.
Kursens undervisningsformer utgörs huvudsakligen av seminarier och handledning. Kursen består av praktiska övningar i att söka och värdera forskningspublikationer, samt olika tekniker för datainsamling, analys och presentation. Kursens arbetsform präglas av studentens ansvar att aktivt arbeta i grupp och enskilt.
Fördjupningsnivå:
A1N (har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav)
Utbildningsnivå:
Avancerad nivå
Behörighetskrav
Kandidatexamen, konstnärlig kandidatexamen eller yrkesexamen om minst 180 högskolepoäng. Motsvarandebedömning kan göras.
Kurskod:
ISAD03
Kursen ingår inte i kursutbudet för nästkommande period.