Forskningsprojekt
 
- 
	Akademiskt särskilt begåvade elevers relation till fysisk aktivitet i skolmiljöer 
- Ansvarsfullt ledarskap i förskolan
 
- Barns mänskliga rättigheter i fritidshem
 
- Coacher och målsättningträning
 
- Den pressade förskolan?
 
- Elitidrott och studier på gymnasiet – möjligheter och utmaningar. En retrospektiv studie av framgångsrika svenska landslagsidrottare.
 
- Fritidsbankens betydelse för barn och ungas fysiska fritidsaktiviteter
 
- Fysisk Inaktivitet Bland Barn – Ett Ekologiskt Perspektiv
 
- Föreningsidrott för alla: En studie om utrikesfödda föräldrars erfarenheter och syn på föreningsidrotten
 
- Föreningsidrottens kostnader: RF kartläggningsuppdrag år 2023
 
- Förskolans demokratiarbete. Ett samverkansprojekt (ULF
 
- Förskollärarprofession och svensk förskola - omstruktureringar i en tid av minskad nativitet och ekonomiska nedskärningar
 
- Internationalisering och interkulturalitet i förskollärarutbildning
 
- 
	Kvalificerad VFU - den beprövade erfarenhetens utmaningar och möjligheter 
- Lärarna och professionen i ett virtuellt och expanderade lärarrum- sociala medier som plats för en ny professionsberättelse
 
- Lärares tillämpning av Motiverande samtal i skolan
 
- 
	Pilot-STEP: Ett projekt om förskollärarstudenters lärartillblivelse 
- 
	Problematisk skolfrånvaro 
- 
	Vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet i förskollärarutbildningen 
 
