Kundupplevelsen - en viktig konkurrensfaktor
Idag räcker det oftast inte för företag att erbjuda en bra produkt till ett bra pris. För att behålla kunders lojalitet och skapa intresse och attrahera nya kunder, behövs något mer. Kundupplevelsen blir en allt viktigare konkurrensfaktor för företagen, och kanske till och med den allra viktigaste.
Forskning visar på att en god kundupplevelse är det som skiljer agnarna från vetet och att den också är den enda vägen ut ur evig priskonkurrens.
På CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, har man jobbat i över trettio år med hur företag i olika branscher kan skapa bättre kundupplevelser. Kan ditt företag öka lönsamheten genom att ta del av deras erfarenheter?
INSPIRATION OCH KUNSKAP
Under en eftermiddag lär vi oss mer av forskare från CTF och får verktyg att jobba med för att öka den positiva kundupplevelsen. Vi får även ta del av erfarenheter och tips från några värmländska företag som aktivt arbetar med frågan.
Vi varvar teori med praktiska exempel och hoppas att du som deltagare också vill dela med dig av dina egna erfarenheter och funderingar.
FÖR VEM?
Denna halvdag vänder sig till dig som vill veta mer om vad en bra upplevelse är för en kund och som vill få ökad kunskap om hur företaget skulle kunna bidra till ännu bättre kundupplevelser, och därigenom göra ännu bättre affärer, oavsett vilken bransch företaget verkar inom.
Läs mer om seminariet här!
Varmt välkommen!