Kalendarium

Den 27 oktober bjuder CTF in till ett digitalt seminarium på temat kundresan. Hur man som företag eller myndighet kan få bättre insikt och kunskap om vad som skapar värde för sina kunder. Kunskap som du kan använda i din verksamhet för att utveckla mer hållbara och konkurrenskraftiga tjänster. Inom alla verksamheter är värdeskapande centralt - att kunna skapa värde för den som verksamheten är till för, till exempel i form av en tjänst.
Jasenko Arsenovic, doktorand i företagsekonomi vid CTF, Centrum för tjänsteforskning och Handelshögskolan vid Karlstads universitet och forskarskolan Management och IT, MIT, lägger fram sin doktorsavhandling ”Proactivity in Service Failure & Service Recovery” Doktorsavhandling Arsenovic 2021:25 Avhandlingen handlar om följande (ur baksidestexten):  ” The aim of this thesis is to explain the role of customer and employee proactivity in service failure and service recovery.
CTF:s kollegium är interna och hålls via zoom. För mer information, kontakta: per.kristensson@kau.se
Välkommen till Handelshögskolans dag den 18 november Värmlands museums lokaler 13:00 – 16:00 Program Välkommen  Moderator Carolina Camén, lektor i företagsekonomi  Societal impact på Handelshögskolan vid Karlstads universitet  Martin Grimberg Löfgren, prefekt och Marie-Therese Christiansson, proprefekt  En Handelshögskolas roll för societal impact Tor Wallin Andreassen, professor vid NHH Norwegian School of Economics samt ledamot i Handelshögskolans styrelse Tjänsteinnovation med fokus p
Den 9-10 december arrangerar Region Värmland och Karlstads universitet i samverkan med ett flertal värmlandskommuner en datasprint med fokus på barn och ungas övervikt. 9 dec kl 9-16 samt 10 dec kl 9-16 (du behöver delta på båda dagarna) Scandic Winn, Karlstad Vem kan vara med? Personal inom Region Värmland och Värmlands kommuner Föreningar Sociala initiativ Brukare Aktivister Folkbildare Tjänstemän Studenter Sociala entreprenörer Data-nördar Tyckare och tänkare samt unga människor
CTF:s kollegium är interna och hålls via zoom. För mer information, kontakta: per.kristensson@kau.se
New Conference Date: January 12-15, 2022 host: Polythecnic University of Valencia (UPV), Valencia, Spain In light of the current spread of Coronavirus (COVID-19) situation in Vietnam, after a thorough deliberation, the QUIS17 organizing committee has decided to postpone The 17th International research symposium on service excellence in management (QUIS17), originally scheduled for 18-21 June 2021 at VinUniversity, Hanoi, Vietnam, to 12-15 January at Polythecnic University of Valencia (UPV), Val

(Länken för att prenumerera leder till ett rss-flöde)

Subscribe to Kalendarium