DISCERN – digitala tjänster och kundupplevelser
DISCERN ska bidra med kunskap om hur digitalisering påverkar kunder och företag med fokus på kundupplevelser och tjänsteutveckling.
Projektet ”DISCERN – digitala tjänster och kundupplevelser” pågår under 2020-2023 och till en totalkostnad på närmare 35 miljoner varav närmare 18 miljoner finansieras från KK-stiftelsen. Projektet är en fortsättning på forskningsprofilen ”Service innovation for sustainable business” som bedrevs 2011-2019.
DISCERN består av tre delprojekt:
- Digital service infusion
How does digital service infusion influence customer experience and business model configurations in the ecosystems?
Projektledare: Nina Löfberg, 054 700 2512, nina.lofberg@kau.se
- Understanding behavior trough digitalization
How could customer behavior be understood and predicted to assist in-store smart technology and improve customer experience?
Projektledare: Poja Shams, 054 700 2148, poja.shams@kau.se
- Industrial service innovation
How can industrial innovation be measured using a model that starts out from the perception of customers?
Projektledare: Per Kristensson, 054 700 2128, per.kristensson@kau.se
Samarbetspartners
Ikea, Volvo, Miller Graphics, Valmet, Tobii Pro, Kongsberg Maritime Sweden, Löfbergs och Maxi Ica Stormarknad.
Advisory board
- Heiko Gebauer, Fraunhofer Fraunhofer IMW, Tyskland
- Mohammed Zaki, Cambridge University, UK
- Kristina Heinonen, Hanken, Finland
- Maria Møllerskov Jonzon, IKEA
- Klas Hedvall, Volvo Technology