Barns språk-, läs- och skrivutveckling ur specialpedagogiska och kognitionsvetenskapliga grunder
7.5 HPKursen behandlar:
- teorier om barns språk-, läs- och skrivutveckling,
- kognitionsvetenskapliga perspektiv på lärande, perception och språkutveckling,
- vanliga svårigheter i språk-, läs- och skrivutveckling,
- specialpedagogiska perspektiv och arbetssätt för att stödja elevers utveckling,
- lärares roll i att skapa tillgängliga och inkluderande lärmiljöer,
- observation, kartläggning och dokumentation av språk-, läs- och skrivutveckling,
- phonics-baserade och helordsbaserade undervisningsmetoder,
- digitala och analoga verktyg i språk-, läs- och skrivutveckling.
- teorier om barns språk-, läs- och skrivutveckling,
- kognitionsvetenskapliga perspektiv på lärande, perception och språkutveckling,
- vanliga svårigheter i språk-, läs- och skrivutveckling,
- specialpedagogiska perspektiv och arbetssätt för att stödja elevers utveckling,
- lärares roll i att skapa tillgängliga och inkluderande lärmiljöer,
- observation, kartläggning och dokumentation av språk-, läs- och skrivutveckling,
- phonics-baserade och helordsbaserade undervisningsmetoder,
- digitala och analoga verktyg i språk-, läs- och skrivutveckling.
Fördjupningsnivå:
G1N (har endast gymnasiala förkunskapskrav)
Utbildningsnivå:
Grundnivå
Behörighetskrav:
Grundläggande behörighet.
Mer information
Detaljer för Distans (Karlstad), 50%
- Studieort: Karlstad