Peer learning som pedagogisk modell i verksamhetsförlagd utbildning
4.5 HPKursen ges som distansstudier med digitala träffar. Undervisningsformer består av egna studier, introducerande föreläsningar, seminarier och diskussioner via lärplattform samt digital kommunikation. Studenten ska under kursen inhämta fördjupad kunskap om peer learning och dess användbarhet inom handledning. Diskussion och reflektion över egna och studiekamraters erfarenheter av peer learning är ett centralt inslag i kursen. Förberedelser inför träffar sker individuellt för att på träffarna arbeta i grupp med utgångspunkt från litteraturen, egna verksamheten och yrkesprofessionen.
Kursen innehåller:
- peer learning som pedagogisk modell,
- möjligheter och utmaningar i peer learning,
- funktion och ansvar inom peer learning samt
- reflektion och återkoppling som pedagogiskt verktyg.
Kursen innehåller:
- peer learning som pedagogisk modell,
- möjligheter och utmaningar i peer learning,
- funktion och ansvar inom peer learning samt
- reflektion och återkoppling som pedagogiskt verktyg.
Fördjupningsnivå:
A1N (har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav)
Utbildningsnivå:
Avancerad nivå
Behörighetskrav
Legitimerad sjuksköterska eller annat legitimationsyrke inom hälsa, vård och omsorg. Svenska 3 alternativt Svenska nivå 3 eller Svenska som andraspråk 3 alternativt Svenska som andraspråk nivå 3 samt Engelska kurs 6/A alternativt Engelska nivå 2. Motsvarandebedömning kan göras.
Mer information
Detaljer för Distans (Karlstad), 50%
- Studieort: Karlstad