Marknadsföring
7 HP
I kursen diskuteras och förklaras grundläggande begrepp, modeller och teorier, huvudsakligen utifrån ett företagsperspektiv. I kursen behandlas främst konsumentmarknadsföring och centrala områden är marknadsföringsprocessen, konsumentbeteende och marknadskommunikation.
Undervisningen sker i form av föreläsningar och seminarier.
Undervisningen sker i form av föreläsningar och seminarier.
Fördjupningsnivå:
G1N (har endast gymnasiala förkunskapskrav)
Utbildningsnivå:
Grundnivå
Behörighetskrav:
Grundläggande behörighet samt antingen
- områdesbehörighet A4 (Matematik 3b eller 3c, Samhällskunskap 1b eller 1a1 + 1a2) eller
- områdesbehörighet 4 (Engelska B, Matematik C, Samhällskunskap A) med undantag för Engelska B.
Kursen ingår i följande program
- Fastighetsekonomi (läses år 1)