Alternativa perspektiv inom service management
7.5 HPKursen behandlar alternativa teorier och perspektiv inom tjänsteforskningsområdet genom att introducera den senaste forskningsfronten inom aktuell tjänsteforskning för studenterna (service management research). I kursen jämförs tidiga och traditionella perspektiv på tjänsteforskning med mer samtida och kritiska perspektiv. I kursen analyseras hur både traditionella och de mer samtida och kritiska perspektiven påverkar praktiker och normer om tjänsteorganisering och värdeskapande. I kursen diskuteras och analyseras implikationerna av tjänsteforskning gällande utvecklingen av marknader och organisationer samt interaktioner och värdeskapande med ett särskilt fokus på hållbar utveckling relaterat till välbefinnande och jämställdhet.
Fördjupningsnivå:
A1N (har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav)
Utbildningsnivå:
Avancerad nivå
Behörighetskrav:
Företagsekonomi 90 hp varav minst 30 hp på G2F-nivå eller högre. Gymnasiets Engelska 6. Motsvarandebedömning kan göras.