Universitetet + Arvikafestivalen = sant
2006-06-28It´s your dream, make it shine! Det budskapet kommer att finnas på 400 besökare under Arvikafestivalen! Karlstads universitets medverkar för fjärde året i rad som utställare på festivalen.
Helgen den 13-15 juli ökar Arvikas befolkningsmängd med cirka 15 000 personer och det är ungdomar över allt. Med de förutsättningarna står åtta studentambassadörer tillsammans med personal från Karlstads universitet redo och informerar om restplatser, samlar in adresser och håller i en tävling med ett bollhav.
- Vår främsta anledning till att finnas med på Arvikafestivalen är att tala om att vi finns och att vi är ett ungt och modernt universitet, säger Åsa Bongnell-Höjer, rekryteringsenheten. Festivalen är ett utmärkt tillfälle att möta en stor målgrupp som är högst intressant för oss.
Bollhavet är ett oerhört populärt inslag under festivalen. En mot en gäller det för de tävlande att hitta så många bollar märkta med Karlstads universitet som möjligt. Den som hittar flest bollar i varje heat vinner en svart t-shirt med texten; ” It´s your dream, make it shine!” I år finns 400 tröjor att tävla om, så det är bara att dyka i.
Under hösten och våren har Karlstads universitet även anordnat en tävling som handlat om att designa det fräckaste visitkortet. Tio biljetter till årets Arvikafestival samt festivalkit, bestående av tält, sovsäck och tandborste, har stått på spel.
Tävlingen är nu avslutad och de lyckliga vinnarna är:
2 st Arvikafestivalbiljetter;
Anna Johansson, Timmersdala
Lina Svensson, Västerås
Francisco Oliver, Örebro
Pål M. Kristoffersen, Elverum
Erica Lindbom, Leksand
Festivalkitt;
Gerda Nilsson-Tysklind, Insjön
Vinnarna har kontaktats personligen och fått sina priser.