Rekryteringskampanj nominerad i tävling
2004-11-17Karlstads universitet är nominerat i "100-wattaren", en årligen återkommande tävling för marknadsföring i Sverige. Tävlingen fokuserar på bra och kreativ marknadsföring som ger visad effekt. Den nominerade kampanjen har använts under Arvikafestivalen med syfte att rekrytera studenter.
Karlstads universitet har de senaste två åren varit på plats och marknadsfört sig under Arvikafestivalen. Ett bra tillfälle att möta en stor målgrupp som är intressant ur rekryteringssynpunkt.
På festivalområdet har besökarna mött universitetets tält där man har kunnat tävla, ställa frågor om studier och anmäla sitt intresse för vidare information. För att göra universitetets närvaro än mer tydlig annonserades på reklamtavlor och i festivalprogram.
Deltagandet på Arvikafestivalen är ett samarbete mellan Rekryteringsenheten och Informationsavdelningen. Kampanjen har tagits fram av reklambyrån Spenat i Karlstad. Vilka nominerade bidrag som vinner presenteras vid en prisutdelning i Stockholm den 24 november.