Karlstads universitet till final i Svenska Publishing-Priset
2014-09-03Karlstads universitet har gått till final i två kategorier i kommunikationstävlingen Svenska Publishing-Priset. Den 6 oktober tävlar utbildningskatalogen för läsåret 14/15 och vårens kampanjsajt för rekrytering av nya studenter duhardetidig.se.
– Det är otroligt roligt. I år sökte fler personer kurser och program än året innan och vi har stärkt vår position som lärosäte ytterligare, säger Arvid Dahlgren, chef för Marknadsenheten på avdelningen Kommunikation och externa relationer.
Modigt att studera
Flera blivande studenter är de första i sin familj eller släkt att studera. Andra måste flytta och några tycker det är jobbigt att prata inför nya människor. Dessa situationer kräver mod att våga utmana sig själv. Därför heter kampanjsajten duhardetidig.se.
– Det krävs mod för att uppnå sina drömmar och till exempel börja studera. Med kampanjsajten engagerade vi blivande studenter att göra tolkningar av begreppet mod. De tog foton och laddade upp på Instagram. Det var ett sätt att engagera blivande studenter och få dem att ta steget till högre studier, säger Arvid Dahlgren.
Svenska Publishing-Priset delas ut i Stockholm den 6 oktober på Svenska Publishing-Galan.
Priset delas ut i nio kategorier för digital kommunikation och 23 kategorier för tryckt kommunikation. Karlstads universitet har nominerats tillsammans med varumärkesbyrån Motherland.

