Karlstads universitet marknadsförs i Dagens Industri
2008-02-28Den 1 mars följer en bilaga, om Karlstads universitet, med i tidningen Dagens Industri. Satsningen är en del av en universitetets marknadsföring och profilering som det moderna universitetet.
Halva bilagan består av annonser och den andra delen av reportage. Reportagen lyfter på olika sätt fram universitetets målsättning att vara ett modernt universitet, det vill säga en självständig och aktiv aktör i samhällsutvecklingen.
- Vi vill visa att Karlstads universitet är ett modernt universitet som genom att fokusera på både akademisk kvalitet och samverkan med samhället, regionalt och globalt, bidrar till utveckling och hållbar tillväxt, säger Arvid Dahlgren, tf informationschef, Karlstad universitet.
Det långsiktiga och målmedvetna arbetet med att marknadsföra universitetet har gett resultat mot ungdomar. Enligt mätningar från Ungdomsbarometern har kännedomen om Karlstads universitet ökat från 23 till 27 procent under förra året. Bilagan i Dagens industri är en led i arbetet med att öka kännedomen om universitetet och dess styrkor bland politiker och näringslivsrepresentanter på nationell nivå.
Är du intresserad av att få ett exemplar av bilagan hemskickad? Kontakta universitetets Kommunikationsavdelning på information@kau.se.