Karlstads universitet får informatörspris
2008-02-21Universitetets satsningar på att nå blivande studenter och en intresserad allmänhet på nya sätt tilldelas idag informatörspriset Effektiv kommunikation.
I satsningarna finns bland annat nyhetsbrevet NxtKau till alla som sökt till Karlstads universitet och Find Your Way-tour, där universitetet gav sig ut på turné och mötte människor runt om i Sverige.
- Det är stort och känns jättekul att få detta erkännande av branschen, säger Arvid Dahlgren, tf kommunikationschef på Karlstads universitet. Det är en skön bekräftelse på att vi har tänkt rätt när det gäller våra satsningar och hur vi arbetar med kommunikation och marknadsföring.
Universitetets kommunikation bygger på ett ungt och modernt universitet som går sin egen väg och ger möjlighet för människor att göra detsamma. Satsningarna kommer ur denna anda, sätter mottagaren och dialogen i centrum och förmedlar närhet, värme och öppenhet.
- Det är extra roligt att dessa satsningar gjorts tillsammans med Karlstads kommun. Samverkan med det omgivande samhället är ett kännetecken för oss som ett modernt universitet.
- Jag vill också tacka alla inom universitetet som arbetar så målmedvetet och engagerat med studentrekrytering och andra former av kommunikation med vår omgivning, säger Arvid Dahlgren.
Priset, Effektiv kommunikation, delas ut till den mest framgångsrika och professionella kommunikationsinsatsen i Värmland under 2007. Priset delades ut under informatörsdagen i Karlstad den 21 februari. Priset delas ut av Informatörsnätverket i Värmland och sponsras av Ord & Bild Brand Relations och Attityd i Karlstad.