Hallå där Nina Löfberg...
2009-06-18... doktorand i företagsekonomi vid CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, som tillsammans med kollegorna docent Lars Witell och professor Anders Gustafsson belönades med utmärkelsen "Journal of Service Management and Managing Service Quality: An International Journal Best Paper Award" på det internationella forskningssymposiet QUIS 11.
Symposiet gick av stapeln den 11-14 juni i Wolfsburg, Tyskland.
Vad handlar artikeln om?
- Artikeln heter "Service strategies in a supply chain" och handlar om tjänstestrategier i tillverkande företag kopplat till deras position i värdekedjan. Elva företag inom fordonsindustrin studerades och artikeln beskriver hur deras strategier skiljer sig åt och varför.
Är artikeln en del i den rapport som nyligen getts ut från CTF?
- Ja, den bygger på samma studie som rapporten "Tjänster i fordonsindustrin". Den är ett resultat inom projekten som delvis finansieras av EU:s strukturfondspengar och där vi samverkar med Region Värmland och Stål- och Verkstad.
Vad händer nu?
- Just nu arbetar vi med ytterligare en artikel inom samma område där vi kommer att utveckla studien.
Det internationella forskningssymposiet QUIS, Quality in Services, arrangeras sedan 1988 av CTF, Centrum för tjänsteforskning, tillsammans med Arizona State University och University of Warwick och hålls vanligtvis växelvis i USA och Sverige. Men i år hölls symposiet i Wolfsburg, Tyskland. Catholic University Eichstaett-Ingolstadt och Volkswagen After Sales stod för värdskapet. Symposiet samlade drygt 200 deltagare från hela världen och temat var "Moving forward with Service Quality".

