Gästdoktorand hittade hit genom EUNICE/Guest doctoral student found us through EUNICE
2023-03-15Rihab Balti gör sitt tredje år som doktorand inom datavetenskap vid Université Polytechnique Hauts-de-France, Vallenciennes, Frankrike och National School of Computer Science, Tunisien. Hon är på besök vid ämnet pedagogiskt arbete vid Karlstads universitet, efter att ha hittat oss genom universitetsalliansen EUNICE.
(In English below)
Rihab Balti forskar om distansstudier och vill få en större förståelse för vilka beteenden och vilka behov studenter har när det kommer till studier online. För att få andra perspektiv vill hon komma i kontakt med lärare och forskare inom pedagogiskt arbete och det visade sig att Karlstads universitet var det enda lärosätet med kopplingar till EUNICE som har det ämnet.
Rihab Balti kontaktade universitetet och fick ganska omgående en inbjudan om att komma på besök.
- Jag har blivit väldigt fint mottagen och fått prata med både lärare, forskare och studenter. Vi har samtalat kring vilkainstruktioner studenter får när de ska studera på distans och hur studenter upplever olika typer av instruktioner, lärmetoder och upplägg vid digital undervisning.
Andra glasögon och annan kontext
För att utveckla digital undervisning inom datavetenskap används algoritmer som talar om hur användaren har använt en videotelefoni- och chattjänst som till exempel Zoom och vad som kan förbättras. Inom ämnet pedagogiskt arbete har man användarens glasögon med en annan kontext när man vill förbättra upplevelsen.
- Det går inte att bedriva undervisning på samma sätt online som på campus. Du får till exempel svårt att behålla dina studenters fokus om du lägger upp en timmes föreläsning rakt upp och ner. Undervisningen och lärmetoden måste designas för en digital miljö, på ett sätt så att studenterna uppfattar och lär sig det som de förväntas på aktuell kurs, så att de sen kan skriva tenta med rätt förutsättningar. Vi är ju alla olika och tar till oss instruktioner och kunskap på olika sätt.
Rihabs Baltis avhandling ”A secure recommended system, based on constant modeling of the learner” beräknas bli klar i december.
- Jag vill och hoppas att min avhandling kommer att användas inom ämnet datavetenskap för att underlätta digitala studier ur användarens perspektiv.
Université Polytechnique Hauts-de-France är medlemmar i EUNICE, European University for Customised Education, en universitetsallians där sju lärosäten för dagen ingår. Alliansen har beslutat sig för att bjuda in ytterligare tre universitet och Karlstads universitet är ett av dem. En ansökan att lämnats in och besked väntas till försommaren.
-------------------------------
Guest doctoral student found us through EUNICE
Rihab Balti is in her third year as a computer science PhD student at the Université Polytechnique Hauts-de-France, Vallenciennes, France, and the National School of Computer Science, Tunisia. She is visiting the subject of pedagogical work at Karlstad University, after finding us through the EUNICE university alliance.
Rihab Balti is researching distance studies and wants to gain a greater understanding of what behaviors and needs students have when it comes to studying online. In order to get a different perspective, she wants to get in touch with teachers and researchers within educational work, and it turned out that Karlstad University was the only university with connections to EUNICE that has that subject. Rihab Balti contacted the university and received an invitation to visit quite immediately.
"I have been very well received and have been able to talk to both teachers, researchers and students. We have discussed what instructions students receive when studying online and how students experience different types of instructions, learning methods and arrangements in digital teaching."
Different glasses in a different context
To develop digital teaching in computer science, algorithms are used that tell how the user has used a video and chat system, such as Zoom, and what can be improved. Within the subject of educational work, you have the user's glasses on with a different context when you want to improve the experience.
"It is not possible to conduct teaching in the same way online as on campus. For example, you will find it difficult to maintain the focus of your students if you post a one-hour lecture straight up and down. The teaching and learning method must be designed for a digital environment, in such a way that the students perceive and learn what is expected of them in the current course, so that they can then write the exam with the right conditions. After all, we are all different and take in instructions and knowledge in different ways."
Rihab Baltis’s thesis "A secure recommended system, based on constant modeling of the learner" is expected to be completed in December.
"I want and hope that my thesis will be used within the subject of computer science to facilitate digital studies from the learner's perspective."
The Université Polytechnique Hauts-de-France is a member of EUNICE, the European University for Customized Education, a university alliance that currently includes seven universities. The alliance has decided to invite three more universities and Karlstad University is one of them. An application has been submitted and a decision will be made later this spring.
/Ann-britt Enochsson, Professor of Pedagogical Work and Rihab Balti, PhD student at the Institution of Pedagogical Work at Karlstad University.
/Ann-britt Enochsson, Professor of Pedagogical Work and Rihab Balti, PhD student at the Institution of Pedagogical Work at Karlstad University.