Omröstning bokomslag
2014-03-10Inom kort släpps en ny bok om tjänster och tjänsteinnovation skriven av forskare vid CTF, Centrum för tjänsteforskare vid Karlstads universitet. Innan dess vill vi ha din hjälp med att välja bokomslag - besök gärna vår sida på Facebook och rösta på din favorit!
Har du funderat på hur det kan komma sig att företag som Apple, Facebook eller Spotify efter några få år är värderade till flera miljarder kronor? Hur de nått en position som tagit traditionella produktbaserade företag som till exempel Volvo och Scania decennier att nå? Använder vi en traditionell företagslogik där varor ses som basen för värde och där ägandet av varor är viktigt kan vi ha svårt att förstå vad som sker. För att göra det måste vi byta fokus. Svaret ligger i vad varan gör och inte vad den är. Det viktiga är exempelvis upplevelsen och nyttan av användandet av en bil – inte vad som faktiskt står på parkeringen.
Det här är en kort introduktion till boken "Tjänsteinnovationer" skriven av forskarna Per Kristensson, Anders Gustafsson och Lars Witell. Boken släpps inom kort men först ska forskarna bestämma hur boken ska se ut och de vill gärna ha din hjälp.
Rösta på din favorit och var med och tävla om ett ex av boken! Omröstningen stängs den 17 mars.