Margareta Friman var med och korade Sveriges bästa kundcenter
2016-11-18Margareta Friman, professor i psykologi, var en av jurymedlemmarna i tävlingen "Sveriges bästa kundcenter", en tävling för kollektivtrafikens kundcenter, som avgjordes den 17 november.
- Det har varit kul och inspirerande. Det är kundens upplevelse av respektive deltagande kundcenter som har mätts. Årets vinnare Reseinfokontoret i Umeå, som är en del av Länstrafiken i Västerbotten, kammade hem alla deltävlingar: bästa tillgänglighet, snabbast service, bästa värdskap, bästa kompetens och bästa fysiska miljö. Det är både roligt och viktigt att fokusera på värdskapet och olika aspekter i ett gott bemötande, säger Margareta Friman.
Tävlingen arrangerades av Attityd i Karlstad. Juryns uppdrag var att se till att undersökningen genomförts på ett tillförlitligt sätt och att resultatet tagits fram korrekt. I juryn medverkade, förutom Margareta Friman, också Charlotte Wäreborn Schultz, tidigare vd för Svensk Kollektivtrafik och vice ordförande i Trafikverkets styrelse.
Läs mer på attitydkarlstad.se.