Lisa Lindström pratar om medarbetarinvolvering på Service Convention Sweden
2014-10-27Service Convention Sweden arrangeras den 9-10 december i Karlstad. Bland talarna finns Lisa Lindström från Doberman AB. Hon har utsetts till Årets tjänsteinnovatör och en av Sveriges tio främsta kvinnliga ledare. Vi har frågat henne hur hon ser på tjänsteinnovation, varför behövs tjänstefiering och tjänsteinnovation för vår utveckling och tillväxt?
- Tjänster driver idag större delen av vår ekonomi och samhälle. De som kan agera på det på ett snabbt, nytänkande och effektivt sätt är de som kan uppnå riktigt hållbar framgång.
Varför brinner du för de här frågorna?
- Riktigt bra tjänster bygger på riktigt bra upplevelser. Och riktigt bra upplevelser är inte bara en ekonomisk kraft, det bidrar med stort värde till hela samhället och kan förbättra livet för oss alla. Vem vill inte jobba med det?
Vad är den viktigaste förändringen på området som måste åstadkommas enligt dig?
- För att skapa verkligt effektiva tjänster krävs att organisationer arbetar kunden och upplevelsen i centrum genom alla led. Och för att nå dit krävs inte bara förbättrade verktyg och processer, det krävs en omfattande kulturell förändring i organisationer som vi alla måste vara ödmjuka inför.
Vad tycker du om Service Convention Sweden som initiativ?
- Alla forum där vi öppet kan dela erfarenheter känns otroligt viktiga för att vi alla ska utvecklas. Det här handlar inte om vem som är bäst utan om hur vi kan hjälpa varandra.
Vad vill du skicka med deltagarna?
- Testa mer! Dela mer! Diskutera mer!
Konferensen arrangeras av Landstinget i Värmland, CTF, Karlstads kommun och Visit Karlstad AB. Mer info och anmälan på serviceconventionsweden.se.