Frukostseminarium 11 oktober om framtidens kundupplevelser
2017-10-03CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, bjuder in till ett frukostseminarium om digitaliseringens användningsområden och påverkan inom handeln och besöksnäringen. Ta del av forskning om hur digitaliserade tjänster kan främja framtidens kundupplevelser och skapa värde för kunder och företag.
E-handelns tillväxt har ökat kraftigt de senaste åren och slår hårt mot fysiska butiker. Ett sätt att möta konkurrensen är att använda digitaliserade tjänster för att påverka kunder och besökares upplevelser och locka fler besökare. Frågan är hur dessa tjänster upplevs och hur de påverkar lönsamheten för handeln och besöksnäringen.
Forskare vid CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, delar med sig av sin forskning om kundupplevelser och digitalisering och presenterar projektet "Framtidens kundupplevelser: Digitalisering av tjänster i fysiska mötesplatser som ett sätt skapa mervärde för både företag och kund" som handlar om att undersöka digitaliseringens användningsområden, möjligheter och utvecklingspotential inom handeln och besöksnäringen med fokus på värdeskapande för både företag och enskild konsument.
När: 11 oktober, kl. 08.30-09.30, frukost serveras från 08.00.
Vart: Scandic Winn, Karlstad
Hur: Frukostseminariet är kostnadsfritt, men anmälan krävs. Anmäl dig senast 6 oktober till elin@centrumkarlstad.se. För dig med intresse för handeln och besöksnäringens framtida utveckling.
Arrangörer: CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, och Centrum Karlstad.
För mer information kontakta Erik Wästlund, docent i psykologi, erik.wastlund@kau.se, 054-700 2528.
Välkommen!