Rapporter
2023
- Ahlin, K., & Langlo, J.A. (2023). Rapport Digital Mognad – gemensamma resultat VälTel 2.0 http://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:1660622
- Andersson, C., Andersson, P.K., Camén, C. och Karlsson, J. (2023). Samskapande undervisning för livslångt lärande. Red. Jakobsson, N. och Vikström, C. Bidrag från universitetspedagogisk konferens 2022. Rapport nr 2023:1 Utveckling av undervisning och examination i högre utbildning. Universitetstryckeriet.
- Camén, C. och Karlsson, J. (2023). Mediers roll vid lärande om vetenskaplig metod. Red. Jakobsson, N. och Vikström, C. Bidrag från universitetspedagogisk konferens 2022. Rapport nr 2023:1 Utveckling av undervisning och examination i högre utbildning. Universitetstryckeriet.
- Beckman, L., Unenge Hallerbäck, M., Persson, L., & Bäccman, C. (2023). Hur föräldrar med psykisk ohälsa upplever sitt behov av stöd i föräldraskapet [Perceived need of parental support among parents with psychlogical unhealth]. Karlstad University Studies, 2023:22. https://urn.kb.se/resolve?urn=urn%3Anbn%3Ase%3Akau%3Adiva-95766
- Larson, M. (2023). Fika som destinationsmarknadsföring. I Hult, K., Scander, H., Sundqvist, J., & Wellton., L. (red.). Tore Wretmansymposiet: Svensk måltidsforskning i ett internationellt perspektiv. Örebro: Örebro universitet https://oru.diva-portal.org/smash/get/diva2:1742316/FULLTEXT01.pdf
- Magnusson, P.R (2023). Vanliga användares innovationsidéer, MGMT Innovations and Technology, No. 3, oktober 2023. MGMT | Management of Innovation & Technology (imit.se)
- Olsson, L. E., Friman, M., & Lättman, K. (2023). Upplevd tillgänglighet som nytt analysverktyg [Perceived accessibility as a new analytical tool]. In T. Joelsson, D. Balkmar, & M. Henriksson (Eds.) Rättvist resande? Villkor, utmaningar och visioner för samhällsplaneringen [ Fair travel? Conditions, challanges and visions for planning]. https://su.diva-portal.org/smash/get/diva2:1815683/FULLTEXT01.pdf
- Wikström, F., & Williams, H. (2023). Förpackningsdesign för minskat matsvinn och ökad återvinning. Rapport, Karlstad: Karlstads universitet, 2023, p.12. FULLTEXT01.pdf
- Wikström and Williams. 2023. Packaging design that reduces food waste and increases recycling, http://kau.diva-portal.org/smash/get/diva2:1741496/FULLTEXT02.pdf
2022
- Ahlin, K., & Nöjd, S. (2022). IoT I skolan. Karlstad: Karlstads universitet, 2022. p. 9, FULLTEXT01.pdf
- Ahlin, K. (2022). Design och utvärdering av modell för operationell digital mognad. Karlstads universitet, 2022, p. 33, FULLTEXT01.pdf
- Mujanovic, A. & Sukhov, A. (2022). Komplexitet I hållbara distributionskedjor – Praktiska problem och innovativa lösningar. MGMT of Innovation and Technology, 4 (December). MGMT_2022_Nr4-artikel-2.pdf
- Quist, J. (2022). Policypaper Maj 2022 Tankesmedjan Fores, Tillit till offentliga institutioner - en skör tillgång
- Fransson, M. (2022). Den (ut)forskande staden En FoU-innovation i offentlig sektor, redaktörer Anna-karin Bergman och Magnus Adenskog, kapitel 9 Självstyrande team
2021
- Quist, J (2021). Regaining Trust in Public Institutions, Policy Paper, European Liberal Forum, November 2021. https://fores.se/wp-content/uploads/2021/11/Policypaper-Quist-November-2021.pdf
- Bergkvist, L. & Wik, M. (2021). Co-design av smartphoneapplikation i användningsmiljö. En studie inom ramen för projektet DigitalWell Research och innovationscaset Att hitta rätt. Arbetsrapport till Region IT och Innovationssluss Vivan, Region Värmland (2021-06-23). https://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:1585351
- Konsumentverket (2021) “Barriers to a well-functioning digital market. Effects of visual design and information disclosures on consumer detriment”https://publikationer.konsumentverket.se/underlagsrapport-20211-barriers-to-a-well-functioning-digital-ma). Kitkowska, A., & Wästlund, E.
- Camén, C. och Fundin, A. (2021) Kvalitet och partnerskap - offentlig upphandling och uppföljning av äldreomsorg. Forskningsrapport publicerad av SQMA och SIQ.
2020
- Camén, C. och Fundin, A. (2021) Kvalitet och partnerskap - offentlig upphandling och uppföljning av äldreomsorg. Forskningsrapport publicerad av SQMA och SIQ.
- Quist, J., Fransson, M., (2020) Folkbokförningsfelet – en samhällsutmaning med oklar adress. Forskningsrapport. Karlstad University Studies 2020.
- Echeverri, P., och Salomonson, N., (2020). Experiences of demand responsive transport among vulnerable travellers - a handbook on need, demeanour, and interaction. Karlstads universitet.
2019
- Fransson, M., Quist, J., och Wetter-Edman, K. (2019). Politisk handlingskraft i en regeringsnära utvecklingsmiljö. Forskningsrapport, Tillitsdelegationen.
2018
- Almqvist, K., Bäccman, C., Anderzén-Carlsson, A., Norlen, A., Pernebo, K., and Massoudi, P. (2018). Utvärdering av implementering av att fråga om våldsutsatthet som rutin i Barnhälsovården. Bilaga 1 i rapporten ”Barn i familjer med våld – upptäcka, bedöma risk och skydd, ge stöd och behandling” (Socialstyrelsen, 2018-03-23).
- Fransson, M., & Quist, J. (2018). Fri som en fågel: en studie av återprofessionalisering inom Försäkringskassan, Karlstad: Service Research Center (CTF).
- Kristensson, P. (2018). Det digitala förändrar. In Roos, J. M., (Ed.), Konsumtionsrapporten 2018. Göteborgs universitet: Centrum för Konsumtionsvetenskap
2017
-
Fyrberg Yngfalk, A. (2017), Konsumentbeteende och genus - en forskningsöversikt, Konsumentverket rapport 2017:1
-
Huck, J. & Friman, M. (2017). Projekt för en energieffektiv kollektivtrafik. Arbetsrapport, Karlstad: Karlstads universitet.
2016
-
Fransson, M & Quist, J (2016) Onödig efterfrågan inom Skatteverket: Slutrapport, Karlstad University Studies 2016:38, 122 s.
-
Friman, M. & Huck, J. (2016). Åtgärder för en energieffektiv kollektivtrafik. Arbetsrapport, Karlstad: Karlstads universitet.
-
Friman, M. & Huck, J. (2016). Framtidens bad. Arbetsrapport, Karlstad: Karlstads universitet.
2015
- Fransson, M., och Quist, J. (2015) Onödig efterfrågan inom Försäkringskassan: slutrapport. Stockholm: Inspektionen för socialförsäkringen, 2015.
- Gottfridsson, P., Friman, M. & Olsson, L. E. (2015). Vad händer när förbättringar introduceras? - En studie om förändrad fordonsdesign. Samot, Karlstad.
- Johansson, T., Siverbo, S. Camén C. (2014) Offentliga organisationers styrning av privata utförare, Karlstad university studies 2014:34.
- Kottenhoff, K., Friman, M., Karsson, M., Sahlberg, R. (2015). Attraktiv utformning av BRT-fordon och hållplatser (stationer, infrastruktur) utifrån resenärsperspektiv– förstudie. Arbetsrapport, Karlstad; Karlstads universitet.
- Wästlund, E., Shams, P., och Gustafsson, A. (2015) Beslutsfattande i butik – Seendets och uppmärksamhetens begränsningar och betydelse. Handelns Utvecklingsråd. Nr 2015:6
2014
2013
- Echeverri, Per (2013) Patient involvement for service innovation - An agenda for research and innovation in healthcare and social service, CTF, Karlstad University.
- Enquist, B., and M. Johnson, (2013) Styrning och navigering i regionala kollktivtrafiknätverk. Karlstad University Studies 2013:14.
- Fransson, M., och Quist, J. (2013) Onödig efterfrågan inom Försäkringskassan och Skatteverket: En förstudie. Arbetsrapport ISF 2013:2
- Roos, I., Friman, M. och Olsson, L. E. (2013).”Kundundersökningar, innovationer och lojalitet i transportföretag”. Arbetsrapport, Karlstads Universitet.
- Wästlund, E., Fischer Hübner, S., Köffel, C. & Wolkerstorfer, P. (Eds.) (2009). HCI Research Report: Version 1. PrimeLife.
2012
- Echeverri, P., (2012) Påverkan och marknadsföring (Eng. “Impact and Marketing”). In En permanent världsutställning i Karlstad, Sahlberg, R., Echeverri, P., Bjerkemo, S-A., Kottenhoff, K., Hedberg, R., (Eds.), Research report.
- Echeverri, P., (2012) Kollektivtrafikens förpackning: Tjänster (Eng. “The Package of Public Transport”). In En permanent världsutställning i Karlstad, Sahlberg, R., Echeverri, P., Bjerkemo, S-A., Kottenhoff, K., Hedberg, R., (Eds.), Research report.
- Echeverri, P., (2012) Behov av bättre kollektivtrafik (Eng. “A better Public Transport”). In En permanent världsutställning i Karlstad, Sahlberg, R., Echeverri, P., Bjerkemo, S-A., Kottenhoff, K., Hedberg, R., (Eds.), Research report.
- Sundström, Erik (2012). Handledning för insatser riktade mot tjänsteverksamheter och tjänsteinnovation, VINNOVA VI 2012:17, Stockholm.
2011
- Elmhester, K., Gustafsson, A. och L. Witell (2011). Samarbete och tjänster (CTF rapport) CTF, Karlstad Univeristy.
- Fransson, M., och Quist. J. (2011) Livshändelser för gemensamma medborgarmöten i svensk förvaltning: Ett diskussionsunderlag, Statens offentliga utredningar, S 2011:06
- Wästlund, E., Fischer Hübner, S., Graf, C., Hochleitner, C., Wolkerstorfer, P. & Angulo, J. (2011). Final HCI Research Report: Deliverable D4.1.5
- Wästlund, E., Fischer Hübner, S., Graf, C., Hochleitner, C., Wolkerstorfer, P. & Angulo, J. (2011). Towards Usable Privacy Enhancing Technologies: Lessons Learned from the PrimeLife Project. PrimeLife.
2010
- Fransson, M. and J. Quist (2010). Nystartskontoret som blev en tjänst- Om politiska hängrännor i
administrativa stuprör (CTF, Karlstad University Studies 2010:39) CTF, Karlstads universitet. - Edvardsson, Bo, Patrik Edvardsson, Per Kristensson, Peter Magnusson, and Erik Sundström. (2010). Customer Integration in Service Development and Innovation – Methods and a New Framework. Karlstad: Karlstad University.
- Quist, J., and Pauloff, A. (2010) Centralisering och specialisering inom svensk statsförvaltning. Stockholm Statskontoret, 2010.
- Wästlund, E. & Fischer-Hübner, S. (2010). End User Transparency Tools: UI Prototypes. PrimeLife Privacy and Identity Management in Europe for Life.
2009
- Echeverri, P., Gustafsson, M., & R. Lundberg, 2009, Consumers’ experience rooms: Environmental design factors in shopping processes. Karlstad University Press 2009:4
- Heinonen, Kristina, Strandvik, Tore, Mickelsson, Jacob, Edvardsson, Bo, Sundström, Erik, & Andersson, Per. (2009). Rethinking Service Companies’ Business Logic: Do We Need a Customer-Dominant Logic as a Guideline? Working Papers, Hanken School of Economics. Helsinki.
- Kristensson, P. (2009). Den tjänstedominanta logiken: innebörd och implikationer för policy. (Vinnova rapport, VR 2009:07) Stockholm, Vinnova.
- Richer, J., Friman, M. and Gärling, T. (2009) Soft transport policy measures 1: Results of implementations. SAMOT. Karlstad University Studies, 2009:31.
- Richer, J., Friman, M. and Gärling, T. (2009) Soft transport policy measures 2: Research needs. SAMOT. Karlstad University Studies, 2009:32.
- Sundström, E. (2009) Tjänster och relaterade begrepp. (Vinnova rapport, VR 2009:08), Stockholm, Vinnova.
- Witell, L., Löfberg, N., Gustafsson, A. och Edvardsson, B. (2009) Tjänster i fordonsindustrin, CTF rapport, Karlstads universitet.
- Wästlund, E., Khandelwal, N. & Köffel, C. (2009). Access Control in Social Networks.
- Wästlund, E., Fischer Hübner, S. & Zwingelberg, H. (2009). UI prototypes: Policy administration and presentation (version 1). PrimeLife.
- Wästlund, E. (2009). Credential Selection.
2008
- Fransson, M., och Quist, J. (2008) Förväntningar och kanalval vid myndighetsgemansamma portaler och serviceinrättningar: en genomgång av befintlig litteratur. Karlstad University Studies, 2008:27.
- Huzell, H., och Quist. j. (2008) En sammanhållen förvaltning: en rapport om samverkan mellan arbetsmarknads- och välfärdsförvaltningen i de nordiska länderna. Stockholm, Regeringskansliet, 2008.
2007
-
Enquist, B (red) (2007). Värdeskapande hållbar kollektivtrafik – en vision med många hinder. SAMOT-Partnerskapsrapport 2007:1 (medverkande partnerskribenter Lars-Börje Björfjäll Göteborgs Spårvägar, Märta-Lena Schwaiger SLTF, Bo Tengblad SL samt Per-Magnus Bengtsson VTAB), Karlstads universitet.
-
Quist, Johan (2007a) En sammanhållen förvaltning, Karlstad University Studies 2007:10.
- Quist, Johan (2007b) Tjänsteproducerande system i offentlig sektor, Karlstad University Studies (forthcoming).
- Quist, Johan (2007c) Den vertikala dimensionen av en sammanhållen förvaltning – en rapport om horisontell styrning, appendix in Joining-up for regional development – How governments deal with a wicked problem, overlapping policies and fragmented responsibilities, Statskontoret 2007:2.
- Sundström, Erik. (2007). Case studies highlighting the practices and development needs of R&D in Services. European Commision: DG Research, CREST Working Group R&D in Services.
2006
- Echeverri, P., 2006, Bortom ideologi och ekonomi. Lantbrukskooperation, medlemsinflytande och strategiutveckling i förändring. Karlstad University Studies 2006:19.
- Echeverri, P., 2006, Föreningsmötets mekanismer. Om dominans, koherens och dynamik. Karlstad University Studies 2006:20.
- Echeverri, P., 2006, Gruppdialogers infrastruktur. Kommunikationsmönster och upplevd funktion. Karlstad University Studies 2006:21.
- Eriksson, L. (2006). Marknadsundersökningar i kollektivtrafikbranschen, CTF, Karlstads universitet.
2005
- Quist, Johan (2005) Sammanhållna processer – en studie om horisontell samverkan, Statens kvalitets- och kompetensråd, Stockholm.
2004
- Bäckström, A., Edgardh Beckman, N. och Pettersson, P. (2004) "Religiös förändring i norra Europa - en studie av Sverige. Diakonvetenskapliga institutets skriftserie nr 8/2004, Diakonivetenskapliga institutet, Uppsala.
- Enquist, B. (2004) "Coaching" för hållbar tillväxt i Värmland? - Utvärdering och kunskapsåterföring gällande kvalitetsutveckling av lokal närlingslivsverksamhet i Värmland. CTF, Karlstads universitet. Karlstad University Studies 2004:2.
-
Skålén, Per and Quist, Johan (2004) Att möta medborgaren: Inventering av arbetet med kundorientering i vägverkets omgivning, [in Swedish] Arbetsrapport, Karlstads universitet.
2003
- Echeverri, P. (2003) "Forms of Exclusion and Integration. Analysing the role of values and networks upon the formation of a European identity in Swedish social voluntary organisations". Karlstad University Studies. 2003:44.
- Echeverri, P. (2003) "Kunskapsproduktion för svensk kollektivtrafik - Delstudie som underlag för Kollektivtrafikkommitténs slutbetänkande". Statens offentliga utredningar, Kollektivtrafikkommittén N 2001:5.
- Echeverri, P. (2003) "Samhällsbetalda resor i förändring. En inventerande studie av samordningsprocesser i fem länstrafikområden". Karlstad University Studies 2003:39.
- Fellesson, M. (2003) "Strategier för framtidens fjärrvärme". FoU-rapport, Svensk Fjärrvärme.
- Johansson, G., Fisher, E., Nilsson, T. S. (2003) "Bussförares hälsa och arbetsvillkor – en kunskapsöversikt". Stockholm. Kollektivtrafikens Utbildningsorganisation Kollega.
- Johansson-Hidén, B., Wallin, S. (2003) "IKT-stress finns det i tillverkningsföretag?" Datarapport. Karlstads universitet. Avdelningen för psykologi och Centrum för HumanIT.
- Norling, P. (red.) (2003) "Åtta rapporter om produkt- och organisationsutveckling". CTF, Karlstads universitet. Karlstad University Studies 2003:28
- Wallin, S., Johansson-Hidén, B. (2003) "IKT-stress finns det i tjänsteföretag?" Datarapport. Karlstads universitet. Avdelningen för psykologi och Centrum för HumanIT.
2002
- Eriksson, B och Larsson, P. (2002) "Organisation, arbetsvillkor och service – en studie i Blekinge, Dalarna och Kronoberg", Karlstads universitet. Karlstad University Studies.
- Friman, Y., & Johansson-Hidén, B. (2002) "En processorienterad tandhygienistutbildning integrerad i Folktandvårdens verksamhet. Utvärdering av en uppdragsutbildning". Forskningsrapport. Karlstads University Studies 2002:4.
- Johansson-Hidén, B., Sandlund, E., & Friman, Y. (2002) "En grupp brandmäns interaktion om prioriteringar i räddningsaktioner". Forskningsrapport. Karlstads University Studies 2002:2.
- Johansson-Hidén, B., Wallin, S., Wästlund, E. (2002) "IKT-stress finns det? Tre förstudier. Forskningsrapport". Karlstads University Studies 2002:21.
- Wallin, S., & Johansson-Hidén, B. (2002) "Enkätstudie om IKT-stress i Forshaga kommun 2001". Arbetsrapport nr 4. Karlstads universitet: Samhällsvetenskapliga institutionen.
- Quist, J. (2002) "Ständiga förbättringar var dag – en studie av förbättringsarbete i den svenska hälso- och sjukvården", Rapport framtagen på uppdrag av Landstingsförbundets avdelning för hälso- och sjukvårdens utveckling.
2001
- Eriksson, B och Larsson, P. (2001) "Starta eget-bidrag – en studie av framgångar och misslyckande". Uppsala: IFAU. Forskningsrapport 2001:8.
- Johansson-Hidén, B., Sandlund, E., Friman, Y., Cöster. H., Christiansson, M-T. (2001) "Värdegrund och etiska överväganden i räddningstjänstens verksamhetsutveckling". Arbetsrapport nr 4. Karlstads universitet; Samhällsvetenskapliga institutionen.
- Åberg, A. (2001) "Utvärdering av Kugghjulet – ett rehabiliteringsprojekt i Värmland". Institutionen för ekonomi, Centrum för tjänsteforskning. Karlstads universitet
2000
- Echeverri, P (2000) "Forms of Exclusions and Integration. A sociological analysis of the religious value system upon the formation of a European identity. Case Sweden". Karlstad University. Part of a transnational EC-project on European Identity, Welfare State and Religions (EISWR).
- Eriksson, B och Larsson, P. (2000) "Hur tänker bidragsfuskare? Bevekelsegrunder för fusk och överutnyttjande". Rapport nr. 18 Värmlands läns allmänna försäkringskassa
- Kristensson, P. (2000) "Service Development with IT-Support. The Effects of Information Technology upon Creativity. Karlstad University Studies 2000:02. (150 kr)
- Johnson, M. D., A. Gustafsson, T. Wallin Andreassen, L. Lervik & J. Cha (2000), “The Evolution and Future of National Customer Satisfaction Index Models,” University of Michigan. Business School.
- Johnson, Michael D., Andreas Herrmann, & Anders Gustafsson (2000) “Customer satisfaction over industries, countries and time”, University of Michigan. Business School.
- Pettersson, P. (2000) Kvalitet i livslånga tjänsterelationer - Svenska kyrkan ut tjänsteteoretiskt och religionssociologiskt perspektiv. Karlstads universitet. Karlstad University Studies 2000:03. (300 kr)
1999
- Enquist, B. (1999) "Från produktionsparadigm till serviceparadigm?", Karlstads universitet. Karlstad University Studies 1999:3. (250 kr)
- Haglund, L. och Stålhammar, A. (red.) (1999) "Marknads- och serviceorienterad kollektivtrafik". Karlstads universitet. Karlstad University Studies 1999:6. (200 kr)
- Gardebrandt, A. och Kronlid, A. (1999) "Tjänstegarantier inom kollektivtrafiken. En fallstudie av Oslo Sporveier". Arbetsrapport, CTF, Karlstads universitet. (100 kr)
1998
- Fellesson, M. (1998) "Tjänstesynsätt och förändringar. Erfarenheter och lärdomar för bostadsföretag". Högskolan i Karlstad. Forskningsrapport (98:10). (200 kr)
- Johnson, M. D., Gustafsson, A. and Cha, J. (1998) "The Evolution and Future of National Customer Satisfaction Indices", university of Karlstad. Research report (98:14). (200 kr)
- Ling, K, och Stålhammar, A. (1998) "GLAB - en fallstudie om Göteborgsregionens Lokaltrafik AB". (98:1). (200 kr)
- Modell, S. (1998) "Management Control in Services. A Contingency Study of Responsibility Accounting in Highly Interactive Services". Högskolan i Karlstad. Forskningsrapport (98:3.) (300 kr)
- Thomasson, B. och Pütsep, M. (1998) "Kompetensutveckling i försäkringskassan - en modell för försäkringskassan i Värmland". Högskolan i Karlstad. Forskningsrapport (98:2). (200 kr)
1997
- Christensen, L. (1997) "Det relationsorienterade synsättet - en konceptuell beskrivning av ett plussummespel". (97:16). (100 kr)
- Christensen, L. (1997) "Den dialektiska relationsprocessen - En abduktiv fallstudie av Sparbanken Sverige". (97:15). (100 kr)
- Gustafsson, BO. (1997) "Det goda tjänstearbetet". (97:15). (200 kr)
- Norling, P. (1997) "Virtuella organisationer, exempel på samarbetssätt från ett antal fallstudier". (97:6). (200 kr)
- Edvardsson, B. (1997) "Kundmissnöje och klagomålshantering - studier av kollektivtrafik med kritisk-händelse-metoden". (97:3). (200 kr)
1996
- Angberg, J, och Åberg, M. (1996) "Tjänsteutvecklingsprocessen - fallstudier på Storstockholms lokaltrafik". (97:1). (100 kr)
- Edvardsson, B. (1996) "Tjänsteutveckling med inbyggd kvalitet". (96:9) 300 kr.
- Edvardsson, B. och Luukkonen, M. (1996) "Kritiska händelser. En studie inom Göteborgsregionens Lokaltrafik AB". (96:1). (150 kr)
- Larsson, P. (1996) "Hemtjänsten ur tre perspektiv - en studie bland äldre, anställda och ledning". (96:5). (250 kr)
- Norling, P., Fellesson, M. och Kullvén, H. (1996) "Nya synsätt och organisationsformer för statsförvaltningens tjänsteproduktion". (96:7). (250 kr)
1995
- Edvardsson, B., Karlsson, P. och Lindström, A. (1995) "Kvalitetskartor - ett sätt att arbeta med kvalitetsutveckling i Norrköpings kommun". (95:14 ). (150 kr)
- Modell, S. (1995) "Accounting for Mangement Control in Service Organizations: Tracing an Embryonic Field of Research". (95:5 ). (100 kr)
1994
- Haglund, L. och Norling, P. (1994) "“Knight-nätet". Användning av biltelefoni i ett geografiskt decentraliserat tjänsteföretag". (94:19). (150 kr)
- Kullvén, H. (1994) "Ekonomisk styrning ur ett tjänsteperspektiv". (94:15). (250 kr)
- Lahtinen, T. (1994) "Professionalitet och vetenskap. Några uppfattningar om vårdkvalitet". (94:8). (100 kr)
- Norling, P, och Olsen, M. J. S. (1994) "Kvalitetsmätning, processkartläggning och processutformning i tjänsteföretag". (94:16). (300 kr)
- Wilhelmsson, M. och Edvardsson, B. (1994) "Utveckling av nya tjänster - Referensram och fallstudier". (94:18). (250 kr)
1993
- Bååthe, J. (1993) "Kvalitets- och produktivitetsmätning i svenska tjänsteföretag". (93:5). (150 kr)
- Bååthe, J. och Mattsson, J. (1993) "Produktivitets- och kvalitetsmätning i några svenska tjänsteföretag". (93:3). (200 kr)
- Edvardsson, B., Johansson, B., Lindström, A. och Ödalen, A. (1993) "Kommungemensamma kvalitetsfaktorer. Ett angreppssätt för uppföljning och utvärdering av verksamhetens kvalitet i Norrköpings kommun". (94:4). (100 kr)
- Olsen, M. J. S. (red) (1993) "Att utveckla och styra tjänsteverksamhet. Tjänsteprocessen i fokus". (93:3). (200 kr)
1992
- Ericson, M. (1992) "Servicemedvetenhet i fastighetsföretag. Ett dialektiskt perspektiv". (92:9 ). (250 kr)
- Gustavsson, BO. och Larsson, P. (1992) "Arbetsmiljöfrågor i tjänstesektorn. Avrapportering av en förstudie". (92:12). (100 kr)
- Gustavsson, BO., Arnetz, B. B. och Ellström, P-E. (1992) "Informationsteknologins goda och onda cirklar - om hälsa, kompetens och kvalitet vid IT-användning i tjänsteverksamhet". (92:11). (150 kr)
- Mattsson, J. (1992)" Företagsinterna utvecklingstjänster i verkstadsindustrin". (92:8 ). (150 kr)
- Norling, P., Edvardsson, B. och Gummesson, E. (1992) "Tjänsteutveckling och tjänstekonstruktion". (92:5). (250 kr)
1988-90
- Edvardsson, B. (1990) "Management Consulting - Towards a Successful Relationship" (90:1).
- Edvardsson, B. and Gustavsson BO. (1988) "Service Implementation in a Multicultural Context - A Quality Assessment Model and an Empirical Case Study".