ISE, Improving value creation through service education
ISE syftar till att utbilda yrkesverksamma inom svenskt näringsliv för att möta nuvarande och framtida behov av expertkompetens inom tjänsteområdet.

ISE ska i samproduktion med näringslivet, utveckla och erbjuda skräddarsydda kurser som bidrar till expertkompetens inom näringslivet. Kurserna kommer att möta nuvarande och framtida kompetensbehov inom områden som:
- Kundupplevelser (Customer experience)
- Tjänsteutveckling och innovation (Service development and innovation)
- Tjänstehantering (Service management)
- Tjänstefiering (Servitization)
Utbildningssatsningen tar sin utgångspunkt i den senaste forskningen vid CTF med fokus på värdeskapande genom tjänster.
Mål
Målet är att utveckla och erbjuda kompetensutveckling för yrkesverksamma som möter företagens specifika utmaningar och kunskapsbehov och på så sätt tillsammans föra forskningen framåt och stärka konkurrenskraften inom svenskt näringsliv.
Samverkan med externa företag
Vi samverkar med bland andra: Almega, Attityd, BillerudKorsnäs, Cellcomb, Compare, Effect management, Färjestads BK, IKEA, Industriråd Värmland, Live Nation Nordic AB Löfbergs, NWT, Region Värmland, RISE, SMA Mineral AB, Stål & Verkstad, Uddeholm AB, Unionen, Volvo Bus Corporation.
Klicka på länken nedan för mer information om ...
Om projektet
ISE, Improving value creation through service education, pågår mellan 2020 och 2024 (steg 1 genomfördes 2018-2020) och finansieras av KK-stiftelsen inom programmet Expertkompetens. Ett Expertkompetensprogram syftar till att stärka Sveriges konkurrenskraft genom att stödja kompetensutveckling och vidareutbildning av yrkesverksamma genom skräddarsydda kurser utvecklade av starka forskningsmiljöer. ISE drivs av CTF och genomförs i samarbete med Handelshögskolan och andra enheter på Karlstads universitet samt flertalet partners från näringlivet.
Film om ISE
I filmen nedan introducerar projektledarna ISE. Filmen är från steg 1 i projektet och spelades in under 2019.
