Teoretiska perspektiv på förskolans utbildning och undervisning
15.0 HPKursens syfte är att fördjupa ett vetenskapligt förhållningssätt till förskolans utbildning, undervisning och verksamhet gällande demokrati- och värdegrundsuppdrag.
I kursen behandlas:
- olika teoretiska perspektiv på förskolans utbildning (policy)
- olika teoretiska perspektiv på förskolans undervisning (praktik)
- olika teoretiska perspektiv på förskolans verksamhet (övrigt exempelvis samverkan)
- aktuell forskning om förskolans utbildning, undervisning och verksamhet.
I kursen behandlas:
- olika teoretiska perspektiv på förskolans utbildning (policy)
- olika teoretiska perspektiv på förskolans undervisning (praktik)
- olika teoretiska perspektiv på förskolans verksamhet (övrigt exempelvis samverkan)
- aktuell forskning om förskolans utbildning, undervisning och verksamhet.
Fördjupningsnivå:
A1F (har kurs/er på avancerad nivå som förkunskapskrav)
Utbildningsnivå:
Avancerad nivå
Behörighetskrav
PAAFU1 Förskolans undervisning och ledarskap I, 15 hp, eller PAAFL1 Förskollärarens uppdrag och ledarskap, 15 hp, PAAFD1 Förskolans digitalisering och internationalisering I, 15 hp, SPAM01, Vetenskapliga metoder i utbildningsvetenskaplig forskning, 15 hp, och PAAFS1 Självständigt arbete i förskolepedagogik I, 15 hp. Motsvarandebedömning kan göras.
Kursen ingår i följande program
Mer information
Detaljer för Distans (Karlstad), 50%
- Studieort: Karlstad
- Start Hösttermin 2025
- Studieform Distans (Karlstad)
- Språk Svenska
- Kurskod PAAFL2
- Anmälningskod KAU-48154
- Studietakt 50% (Dag)
- Studieperiod vecka 36–3
- Schema Visa
- Litteraturlista Visa