Bedömning i praktik och teori - KPF
4.5 HPMed utgångspunkt i lärares kunskapsbas innehåller kursen resurser och aktiviteter där:
- syften med bedömning, samt vilka former för bedömning som motsvarar olika syften diskuteras.
- bedömningens roll som en del i uppföljning av skolans måluppfyllelse behandlas ur lokala, nationella och internationella sammanhang
- kunskapssyn och bedömning analyseras
- likvärdig bedömning behandlas och analyseras
- aspekter kring klass, genus och etnicitet problematiseras i relation till bedömningen sociala funktion
      - syften med bedömning, samt vilka former för bedömning som motsvarar olika syften diskuteras.
- bedömningens roll som en del i uppföljning av skolans måluppfyllelse behandlas ur lokala, nationella och internationella sammanhang
- kunskapssyn och bedömning analyseras
- likvärdig bedömning behandlas och analyseras
- aspekter kring klass, genus och etnicitet problematiseras i relation till bedömningen sociala funktion
    Fördjupningsnivå: 
                A1N (har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav)
          
  
    Utbildningsnivå: 
                Avancerad nivå
          
  
    Behörighetskrav: 
                Antagen till kompletterande pedagogisk utbildning för forskarutbildade. Godkänd på LPGKF8 och registrerad på LPGK10 samt LPGK11.
          
  Kursen ingår i följande program
Mer information
Detaljer för Distans (Karlstad), 100%
- Studieort: Karlstad
