Specialpedagogiska perspektiv på bedömning, dokumentation och samverkan
7.5 HPI kursen behandlas
- specialpedagogiska perspektiv på bedömning och dokumentation
- skolans styrning av specialpedagogisk verksamhet genom bedömning och dokumentation
- aspekter av jämställdhet, makt samt etiska perspektiv i arbetet med att beskriva, dokumentera och samtala om komplicerade lärandesituationer
- samverkan mellan olika aktörer i arbetet med bedömning och dokumentation i förebyggande syfte och för att undanröja hinder för lärande
- fallstudie som metod
- specialpedagogiska perspektiv på bedömning och dokumentation
- skolans styrning av specialpedagogisk verksamhet genom bedömning och dokumentation
- aspekter av jämställdhet, makt samt etiska perspektiv i arbetet med att beskriva, dokumentera och samtala om komplicerade lärandesituationer
- samverkan mellan olika aktörer i arbetet med bedömning och dokumentation i förebyggande syfte och för att undanröja hinder för lärande
- fallstudie som metod
Fördjupningsnivå:
A1N (har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav)
Utbildningsnivå:
Avancerad nivå
Behörighetskrav:
Antagen till Speciallärarprogrammet (LASPL) eller Specialpedagogprogrammet (LASPP).
Kurskod:
LPAGS2
Kursen ingår inte i kursutbudet för nästkommande period.