Kommunikation och varumärke
7.5 HPI kursen ges en inblick i varumärkesbyggande och kommunikationsprocessens olika faser. Studenten ges möjlighet att med teoretiska och metodologiska verktyg träna sin förmåga att analysera, värdera, utföra och utvärdera kommunikationsarbete och kommunikationsinsatser. Reella och fiktiva fall av strategisk kommunikation och kommunikationsplanering utgör en viktig del av undervisningen och examinationerna på kursen. Genomgående sätts kursens teoretiska och praktiska innehåll i relation till det aktuella medielandskapet, med bland annat sociala och traditionella medier som en arena för musikföretagets kommunikationsarbete.
Undervisningen sker främst genom föreläsningar, seminarier och workshops.
Undervisningen sker främst genom föreläsningar, seminarier och workshops.
Fördjupningsnivå:
G1F (har mindre än 60 hp kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav)
Utbildningsnivå:
Grundnivå
Behörighetskrav
LJGE11 Entreprenörskap inom musikbranschen, 7,5hp. Motsvarandebedömning kan göras.
Kursen ingår i följande program
- Musikproduktionsprogrammet (läses år 2)
Kurskod:
LJGE14
Kursen ingår inte i kursutbudet för nästkommande period.