Kvalitetsteknik och corporate social responsibility
7.5 HPKursen består av fyra delmoment:
Delmoment 1: Kvalitetsteknik som verktyg för strategisk verksamhetsutveckling. Här introduceras olika perspektiv på kvalitetsteknik som sedan ligger till grund för en problematisering av företags olika utvecklingsmöjligheter.
Delmoment 2: Tjänstefiering inom tillverkningsföretag problematiseras med särskilt fokus på kundtillfredsställelse, design och verktyg för kvalitetsutveckling.
Delmoment 3: CSR som globalt fenomen. Olika sätt att organisera, styra och mäta för hållbar verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar.
Delmoment 4: I det fjärde delmomentet knyts de tidigare delmomenten samman i en helhet kring hur kvalitetsteknik, CSR tillsammans bildar ett ramverk för hållbar verksamhets och kvalitetsutveckling.
Delmoment 1: Kvalitetsteknik som verktyg för strategisk verksamhetsutveckling. Här introduceras olika perspektiv på kvalitetsteknik som sedan ligger till grund för en problematisering av företags olika utvecklingsmöjligheter.
Delmoment 2: Tjänstefiering inom tillverkningsföretag problematiseras med särskilt fokus på kundtillfredsställelse, design och verktyg för kvalitetsutveckling.
Delmoment 3: CSR som globalt fenomen. Olika sätt att organisera, styra och mäta för hållbar verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar.
Delmoment 4: I det fjärde delmomentet knyts de tidigare delmomenten samman i en helhet kring hur kvalitetsteknik, CSR tillsammans bildar ett ramverk för hållbar verksamhets och kvalitetsutveckling.
Fördjupningsnivå:
A1N (har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav)
Utbildningsnivå:
Avancerad nivå
Behörighetskrav:
Gymnasiets Engelska kurs 6 eller B eller motsvarande. Kandidatexamen med huvudområde Företagsekonomi eller minst 180 hp inom Civilingenjörsprogrammet i industriell ekonomi (TACBR-INEK).).
Kursen ingår i följande program
- Civilingenjör Industriell ekonomi (läses år 4)