Böcker
- Witell, L. (2025). Service Innovation and Management, Digitalization, Service Infusion and Customer Experience. Springer Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-76560-5
- Kristensson, P., Witell, L. & Zaki, M. (Eds.) (2025). Handbook of Service Experience. Edward Elgar Publishing, UK.
- Wikström, F. & Williams, H. (Eds.) (2022). Stoppa matsvinnet! En förpackad lösning. Fri Tanke.
- Edvardsson, B., & Tronvoll, B. (Eds.) (2022). The Palgrave Handbook of Service Management, Palgrave Macmillan Cham, https://doi.org/10.1007/978-3-030-91828-6
- Sebhatu, S., Enquist B., & Edvardsson, B. (Eds.) (2021). Business Transformation for a Sustainable Future, Routledge, https://www.routledge.com/Business-Transformation-for-a-Sustainable-Future/Sebhatu-Enquist-Edvardsson/p/book/9781032037431
- Hallberg, K. & Kristensson, P. (2020). I Kundens Skor. Stockholm: Volante förlag
- Waygood, E.O.D., Friman, M., Olsson, L. E., & Mitra, R. (Eds.) (2019). Children´s travel and wellbeing. Amsterdam: Elsevier.
- Kristensson, P., Magnusson, L., and Witell, L. (Eds.) (2019). Service Innovation for Sustainable Business: Stimulating, Realizing and Capturing the value from Service Innovation. World Scientific Publishing Co Pte Ltd.
- Skålén, P. (2018). Service Logic. Lund: Studentlitteratur.
- Friman, M., Olsson, L. E., and Ettema, D. (Eds.) (2018). Quality of Life and Daily Travel. Amsterdam: Springer.
- Enquist, B. (2016). Kollektivtrafik som transformativ kraft för levande och hållbara städer. Forskningsrapport, Karlstad University Studies 2016:19
- Skålén, P. (2016). Tjänstelogik, (Service Logic in English). Lund, Studentlitteratur.
- Gustafsson, A., Kristensson, P., Schirr, G., and Witell, L. (2016) Service Innovation, Business Expert Press, LLC, New York.
- Quist, J., Fransson, M. (2014). Tjänstelogik för offentlig förvalting - en bok om förnyelsebyråkrater. Liber, ISBN:978-91-47-11684-3
- Kristensson, P., Gustafsson, A., Witell, L. (2014). Tjänsteinnovation. Studentlitteratur, ISBN 978-91-44-09512-7.
- Friman, M. & Gärling, T. (2014). The Need to Travel and Choice of Travel Mode. In M. Zawisza & C. Jansson-Boyd (Eds.) International handbook of consumer psychology. Taylor and Francis.
- Gärling, T., Ettema, D., & Friman, M. (Eds.) (2014). Handbook of sustainable travel. Dordrecht, The Netherlands: Springer Science.
- Enquist, B., Johnson, M., and Nilsson, M. (2013). ReBus Responsible Business, En guide till hållbara och ansvarsfulla affärer. Karlstad University Studies 2013.
- Enquist, B., and Johnson, M. (2013). Styrning och navigering i regionala kollektivtrafiknätverk. Karlstad University Studies 2013:14
- Bergendahl, H. and Kristensson, P. (2010). Tänk om. Användarens tid är nu. Stockholm: MTC-Stiftelsen.
- Skålén, P. (2010). Managing Service Firms: The Power of Managerial Marketing. London:
Routledge. - Edvardsson, B och Enquist, B., (2009). Values-based Service for Sustainable Business: Lessons from IKEA.Routledge, London.
- Skålén, P., Fougère, M. and Fellesson, M. (2008). Marketing Discourse: A Critical Perspective, London, Routledge.
- Elg, M. Gauthereau, V. och Witell, L. (2007) Att Lyckas med Förändringsarbete – Förändra, Förbättra, Förändra, Förnya, Studentlitteratur, Lund.
- Edvardsson, B., Gustafsson, A., Kristensson, P., Magnusson, P. and Matthing. J. (2006). Involving Customers in New Service Development. Series on Technology Management - vol. 11. Imperial College Press.
- Kristensson, P. (2006). Managing ideas that are unthinkable in advance. In B. Edvardsson, A. Gustafsson, P. Kristensson, P. Magnusson and J. Matthing. (2006). User Involvement in New Service Development. Service Research Center. Imperial College Press: UK.
- Nilsson, AG, Gustas, R, Wojtkowski, W, Wojtkowski, WG, Wrycza, S and Zupancic, J (Eds.) (2005), Proceedings of the Fourteenth International Conference on Information Systems Development, ISD’2005. August 14-17, Karlstad University, Sweden, Springer, New York.
- Nilsson, AG, Gustas, R, Wojtkowski, W, Wojtkowski, WG, Wrycza, S and Zupancic, J (Eds.) (2005), ISD’2005 – Proceedings of the Fourteenth International Conference on Information Systems Development: Pre-Conference. August 14, Karlstad University, Sweden, Karlstad University Studies 2005:30.
- Edvardsson B. och P. Larsson (2004). Tjänstegarantier. Studentlitteratur: Lund.
- Bubenko Jr, J, Fischer-Hübner, S, Lindskog, S & Nilsson, AG (Eds.) (2004), Promote IT 2004 – Proceedings of the Fourth Conference for the Promotion of Research in IT at New Universities and University Colleges in Sweden, May 5–7, The Knowledge Foundation, Karlstad University Studies 2004:26.
- Edvardsson, B., A. Gustafsson, R. Johnston and S. Brown (eds.) (2004). Service Excellence in Management: Interdisciplinary Contributions, Karlstad University Press, Karlstad.
- Bjurklo, M. och G. Kardemark,. (2003). Händelseredovining – En bok om redovisning av kompetens. Studentlitteratur: Lund.
- Gustafsson, A. and M. Johnson (2003). Competing in a Service Economy: How to Create a Competitive Advantage Trough Service Development and Innovation. Jossey-Bass: San Fransisco
- Burnett, R., Brunström, A. and A. G. Nilsson. (Eds.) (2003). Perspectives on Multimedia: Communication, Media and Information Technology. Wiley, London.
- Gustafsson, A., Herrmann, A. and Huber, F. (eds.) (2003). Conjoint Measurement, Methods and Applications, Springer, Berlin. (3rd edition).
- Echeverri, P. och Edvardsson, B. (2002). Marknadsföring i tjänsteekonomin, Studentlitteratur, Lund.
- Tax, S., I. Stuart, S. Brown, B. Edvardsson, R. Johnston & E. E. Shueing (Eds) (2002) .Quality in Service: Crossing Boundaries, University of Victoria, Victoria, Kanada.
- Nilsson, A. G. and J. S. Pettersson, (Eds.) (2001), On Methods for Systems Development in Professional Organisations: The Karlstad University Approach to Information Systems and its Role in Society. Studentlitteratur, Lund.
- Edvardsson, B., Gustafsson, A., Johnson, M. D. and Sandén, B. (2000) New Service Development and Innovation in the New Economy, Studentlitteratur, Lund.
- Edvardsson, B, S. W. Brown, R. Johnston & E. E. Scheuing (Eds) (2000) Service Quality in the New Economy: Interdisciplinary and International Dimensions, ISQA, New York
- Gröjer, J-E and Stolowy, H. (Eds) (2000) Classification of Intangibles, Paris, HEC Management
- Gustafsson, A., Herrmann, A. and Huber, F. (Eds) (2000) Conjoint Measurement, Methods and Applications, Springer, Berlin.
- Johnson, M.D. and Gustafsson, A. (2000) Improving Customer Satisfaction, Loyalty and Profit: An Integrated Measurement and Management System, Jossey-Bass, San Francisco.
- Edvardsson, B. and Gustafsson, A. (Eds.) (1999) The Nordic School of Quality Management, Studentlitteratur, Lund.
- Arnerup-Cooper, B. och Edvardsson, B. (1998) Tjänstemarknadsföring i teori och praktik, Studentlitteratur, Lund.
- Christensen, L., Andersson, N., Carlsson, C. och Haglund, L. (1998) Marknadsundersökning - en handbok, Studentlitteratur, Lund.
- Edvardsson, B., Andersson, T., Sandén, M. och Waller, B. (1998) Mätning av tjänstekvalitet i praktiken, Studentlitteratur, Lund.
- Edvardsson, B., Brown, S. W., Johnston, R. and Scheuing, E. E. (1998) Pursuing Service Excellence: Practices and Insights, ISQA, St John's University, Jamaica, NY.
- Gustafsson, A. (red.) (1998) Vägen till nöjdare kunder i teori och praktik, Studentlitteratur, Lund.
- Westlund, P och Edvardsson, B. (1998) Tjänsteutveckling och kvalitet i äldreomsorg. Praktik och teori. Studentlitteratur, Lund.
- Gustavsson, BO., Kullvén, H. och Larsson, P. (1997) Tjänstekvalitet - för kund, anställd och ledning, Liber, Lund.
- Johnson, M. D., Herrmann, A., Huber, F. and Gustafsson, A. (eds.) (1997) Customer Retention in the Automotive Industry, Gabler, Wiesbaden.
- Edvardsson, B. (1996) Kvalitet och tjänsteutveckling, Studentlitteratur, Lund.
- Edvardsson, B., Brown, S. W., Johnston, R. and Scheuing, E. E. (eds) (1996) Advancing Service Quality: A global perspective, QUIS 5, International Service Quality Association Inc, NY.
- Edvardsson, B. and Modell, S. (eds) (1996) Service Management, Interdisciplinary Perspectives, Nerénius & Santérus Förlag, Stockholm.
- Edvardsson, B., Thomasson, B. and Øvretveit, J. (1994) Quality of Service: Making it really work, The McGraw-Hill Total Quality Series, London.
- Arnerup, B. och Edvardsson, B. (1992) Marknadsföring av tjänster, Studentlitteratur, Lund.
- Edvardsson, B., Edvinsson, L. och Nyström, H. (1992) Internationalisering i tjänsteföretag, Studentlitteratur, Lund.
- Brown, S. W., Gummesson, E., Edvardsson, B. and Gustavsson, BO. (eds) (1991) Service Quality, Multidisciplinary and Multinational Perspectives, Lexington Books, Lexington Mass.
- Edvardsson, B och Thomasson, B. (1991) Kvalitetsutveckling - ett managementperspektiv. Studentlitteratur, Lund.
- Mattsson, J. (1991) Better Business by the ABC of Values, Studentlitteratur, Lund.
- Edvardsson, B. och Thomasson, B. (red) (1989) Kvalitetsutveckling i privata och offentliga tjänsteföretag, Natur och Kultur, Stockholm
- Edvardsson, B. och Gummesson, E. (red) (1988) Management i tjänstesamhället, Liber, Lund.
- Edvardsson, B. och Magnusson, L. (1988) Tjänstesverige, Studentlitteratur, Lund.