Skrivhandledare finns tillgängliga för att svara på enklare frågor om din text och dina källhänvisningar i löpande text. Du kan också få mer information om vad Skrivhandledningen kan hjälpa till med under din studietid.Writing tutors answer short questions about your text and in-text citations. They can also tell you about how the library’s writing centre can help you with your academic English during term.
Som student vid Karlstads universitet har du möjlighet att använda AI-verktyget Microsoft Copilot. Den kan hjälpa dig att generera text och bilder, analysera data, sammanfatta dokument, skriva kod och mycket mer. Samtidigt gäller det att ha ett kritiskt förhållningssätt till verktyget eftersom det kan generera felaktiga svar och missvisande information. Man kan se Microsoft Copilot som en kreativ pluggkompis som man till exempel kan bolla idéer med.
In this Science skills to go seminar, we will have a closer look at the concept of open peer review, a transformative approach to scholarly publishing that emphasizes transparency and accountability. We will explore perceived key benefits of open peer review, such as increased trust in the review process, enhanced collaboration among researchers, and the potential for higher-quality feedback.
Skrivhandledare finns tillgängliga för att svara på enklare frågor om din text och dina källhänvisningar i löpande text. Du kan också få mer information om vad Skrivhandledningen kan hjälpa till med under din studietid.
Skrivhandledare finns tillgängliga för att svara på enklare frågor om din text och dina källhänvisningar i löpande text. Du kan också få mer information om vad Skrivhandledningen kan hjälpa till med under din studietid.Writing tutors answer short questions about your text and in-text citations. They can also tell you about how the library’s writing centre can help you with your academic English during term.
Pass 1: Att använda QDAS och NVivo, kvalitativt tänkande i en digital miljöVid det första tillfället introduceras Nvivo som del av en utveckling inom kvalitativ forskning där användandet av digitala hjälpmedel blivit allt vanligare. Vi börjar med att förstå den utvecklingen och fokuserar sedan på att introducera Nvivos grundläggande struktur och funktion.
Pass 2: Introduktion: koder och fall - börja analysera i NVivoVid det andra passet arbetar vi med att koda data i Nvivo. Det förutsätter grundläggande orientering i kvalitativ analys, men vi tar oss också tid att utveckla begrepp så som olika former av ”kodning” samtidigt som vi resonerar kring hur vi kan använda Nvivo for att också registrera vår data som olika typer av fall (eller analysenheter).
Stickning är roligt, kreativt och bra för hälsan!Ta med din stickning och din kalla och lättätna lunch så stickar vi tillsammans under hösten. Det spelar ingen roll om du är proffs eller nybörjare, alla är lika välkomna! Var? Studieverkstaden, Universitetsbiblioteket (plan 3)När? Kl. 12:00-13:00 vid fyra tillfällen: 19/9, 24/10, 11/11 och 9/12Ingen föranmälan behövs. Välkommen! Läs mer om hälsoeffekterna av stickning: Nordstrand, J., Birgitta Gunnarsson, A., & Häggblom-Kronlöf, G. (2024).
Stickning är roligt, kreativt och bra för hälsan!Ta med din stickning och din kalla och lättätna lunch så stickar vi tillsammans under hösten. Det spelar ingen roll om du är proffs eller nybörjare, alla är lika välkomna! Var? Studieverkstaden, Universitetsbiblioteket (plan 3)När? Kl. 12:00-13:00 vid fyra tillfällen: 19/9, 24/10, 11/11 och 9/12Ingen föranmälan behövs. Välkommen! Läs mer om hälsoeffekterna av stickning: Nordstrand, J., Birgitta Gunnarsson, A., & Häggblom-Kronlöf, G. (2024).
Stickning är roligt, kreativt och bra för hälsan!Ta med din stickning och din kalla och lättätna lunch så stickar vi tillsammans under hösten. Det spelar ingen roll om du är proffs eller nybörjare, alla är lika välkomna! Var? Studieverkstaden, Universitetsbiblioteket (plan 3)När? Kl. 12:00-13:00 vid fyra tillfällen: 19/9, 24/10, 11/11 och 9/12Ingen föranmälan behövs. Välkommen! Läs mer om hälsoeffekterna av stickning: Nordstrand, J., Birgitta Gunnarsson, A., & Häggblom-Kronlöf, G. (2024).