projekt inom specialpedagogisk forskning om skriv och läslärande
Pågående studier:
• FLIT-projektet; Famgångsfaktorer i de tidiga skolårens literacypraktik - en studie av lärares erfarenheter av att förebygga, identifiera och undanröja hinder, uppföljning av SoL-projektet, vårterminen 2017 -
• Möten mellan pedagoger i varierande literacypraktiker - en studie av lärares utbyte av erfarenheter för att förebygga, identifiera och undanröja hinder, vårterminen 2018 -
• DigiFörLär, (Digitala verktyg, Förskola och Lärande), - två delstudier av kollegialt lärande i förskolan med fokus på unga barns literacy-utveckling i ett digitalt lärandelandskap, uppföljning av Med kameran som verktyg för lärande i förskolan, höstterminen 2015 - 2018
Avslutade studier:
- Med kameran som verktyg för lärande i förskolan, pilotstudie, höstterminen 2015
- SoL-projektet – en studie av lärares erfarenheter av framgångsfaktorer för skriv- och läslärande i förskoleklass och lågstadium, pilotstudie, höstterminen 2016