Hoppa till huvudinnehåll

Länkstig

  1. KAU.SE
  2.  >  Science, Mathematics and Engineering Education Research
A-Ö
Canvas
Mitt Kau
  • English
Logotyp för Karlstads universitet, en sol Karlstads universitet

Toppmeny

  • För studenter
  • För medarbetare
  • För alumner
  • Smeer
Logotyp för Karlstads universitet, en sol Karlstads universitet

Länkstig

  1. KAU.SE
  2.  >  Science, Mathematics and Engineering Education Research
Aulahuset vid Karlstads universitet

Välkommen till SMEER

Forskningscentret SMEER - Science, Mathematics and Engineering Education Research

är den nod från vilken den ämnesdidaktiska forskningen inom naturvetenskap, matematik och teknik samordnas på Karlstads universitet. Verksamheten baseras på internationella och nationella nätverk samt på praxisnära forskning förankrad i skola, högskola och arbetsliv. SMEER samverkar med övriga didaktiska centrumbildningar och det regionala utvecklingscentret (RUC), för att bidra till universitetets kommunikation med skolan i forsknings- och utvecklingsfrågor. Forskningscentret SMEER finns på fakulteten för hälsa, teknik- och naturvetenskap.

Didaktik med inriktning mot naturvetenskap, matematik och teknik vid Karlstad universitet profilerar oss nationellt genom placeringen av ämnesdidaktiker vid ämnesavdelningarna. Då vi har vår forskningstillhörighet både i SMEER och i våra ämnesavdelningar, kan vi vara en brygga ut mot skola, samhälle och forskningsfältet, samtidigt som vi behåller vår starka dagliga ämnesförankring. Forskare, doktorander och undervisande lärare med intresse för forskning är välkomna som deltagare i SMEER.

Kontakt

Jesper Haglund, ordförande i SMEERs rådgivande organ
054 700 2452

Niklas Gericke, föreståndare SMEER
054 700 1516

Övriga forskare 

________________

Anmäl dig till SMEERs e-postlista här

 

Vildbin

Nyheter

UNGDOMLIGT HOPP FÖR INSEKTER: ”SKAPA EN INSEKTSVÄNLIG FRAMTID”
Forskningsprojekt om handlingskompetens att bevara insekter uppmärksammas i pressen.

Bokhyllor och studenter

Senaste publikation

Boeve-de Pauw, J., De Loof, H., Walan, S., Gericke, N., & Van Petegem,P. (2022). Teachers’ self-efficacy and role when teaching STEM in high- tech informal learning environments, Research in Science & Technological Education, DOI: 10.1080/02635143.2022.2089873

Ordet research i ett uppslagsverk

Nästa seminarium

2022-09-14 13:30-15:00
60%-seminarium
Lic.stud. Annika Thyberg
Plats: 5F322

Sidansvarig: Daniel Olsson
Senaste uppdatering: 2022-04-26
054-700 10 00
INFO@KAU.SE
Hitta hit
© 2022 Karlstads universitet
Om webbsidan Tillgänglighetsredogörelse Integritetspolicy