Arbetsrapporter i matematikdidaktik (E-Serie)
På den här sidan presenteras den e-serie som rapporterar forskning och utvecklingsarbeten som genomförts av forskare och forskarstuderande i matematikdidaktik vid Karlstads universitet. E-serien är ett komplement till sedvanlig vetenskaplig publicering i tidskrifter och böcker. Hit räknas konferenspresentationer, pilotstudier, forsknings och avhandlingsplaner, teoretiska papper, utvärderingar med mera.
2021
2021:2
Rooms of Learning: A conceptual framework for student-centered teaching development in a digital era.
Johannes Przybilla, Mirela Vinerean-Bernhoff, Matthias Brandl, Yvonne Liljekvist
2021:1
The Boost for Mathematics Evaluation Report
Magnus Österholm, Tomas Bergqvist, Yvonne Liljekvist, Jorryt van Bommel
2020
2020:2
Svenska gymnasielärares erfarenheter från distansundervisning med anledning av Covid-19 pandemin
Marie Nilsberth, Yvonne Liljekvist, Christina Olin-Scheller, Johan Samuelsson & Claes Hallquist
2020:1
Collaborative Learning as a Sustainable Structure of Teaching Practice for Supporting Mathematically Highly Able Students
Elisabet Mellroth
2019
2019:2
Geometriska begrepp och metoder i historien: Exemplen area och klassiska konstruktioner
Maria Fahlgren & Mats Brunström
2019:1
Docentföreläsningar i Matematikens didaktik: Karlstads universitet 12 juni 2019
Jorryt van Bommel & Yvonne Liljekvist
2018
2018:2
Semiotiska perspektiv i matematikdidaktik. En introduktion.
Arne Engström
2018:1
Capturing Managing and Analyzing Teachers’ Informal Professional Development on Social Media.
Jorryt van Bommel, Yvonne Liljekvist & Christina Olin-Scheller