Hallå där Anders Gustafsson...
2011-01-24... professor vid CTF, Centrum för tjänsteforskning, som blivit invald som Sveriges representant i det internationella nätverket EMAC, European Marketing Academy. Hur gick det till?
- Jag fick en direkt förfrågan från EMAC och tackade ja. För att få en förfrågan måste någon inom EMAC ha nominerat den personen, vilket är ett erkännande för CTF som organisation och mig som person.
Vad är EMAC?
- EMAC eller European Marketing Academy är ett internationellt nätverk för personer som yrkesmässigt sysslar med eller är intresserade av marknadsföringsteorier, inom till exempel undervisning, och forskning. Man kan säga att de är den europeiska motsvarigheten till AMA eller American Marketing Association. Båda organisationer är mycket inflytelserika inom marknadsföringsområdet.
Vad har du för roll?
- Jag ska representera den svenska synen på marknadsföring som ämne inom undervisning och forskning. Detta innebär också att CTF får tillgång till ett nytt stort internationellt nätverk.
Vad händer härnäst?
- Min första uppgift blir att delta i en panel på EMAC:s årliga konferens som i år hålls den 24-25 maj i Ljubljana, Slovenien tillsammans med bland andra forskarna Ajay Kohli, professor vid Georgia Institute of Technology, Atlanta, USA och nuvarande redaktör för Journal of Marketing, och Andreas Herrmann, professor vid Universität St. Gallen, Schweiz.
Läs mer om CTF, Centrum för tjänsteforskning.
Läs mer om EMAC.

