Hoppa till huvudinnehåll
Länkstig
  1. KAU.SE
  2.  >  Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap
  3.  >  Om fakulteten
  4.  >  Institutioner och ämnen
  5.  >  KAPET 2020
A-Ö
Canvas
Mitt Kau
  • English
Logotyp för Karlstads universitet, en sol
Karlstads universitet
Toppmeny
  • För studenter
  • För medarbetare
  • För alumner
  • För press
  • Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap
Logotyp för Karlstads universitet, en sol
Karlstads universitet
Länkstig
  1. KAU.SE
  2.  >  Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap
  3.  >  Om fakulteten
  4.  >  Institutioner och ämnen
  5.  >  KAPET 2020

KAPET 2020

KAPET, årgång 16, 2020:1


Rektor som ledare för de specialpedagogiska frågorna: En intervjustudie, 5–25
Kerstin Bladini & Gudrun Holmdahl

Design för lärande med digitala verktyg i förskolan, 26–45
Karin Forsling

Recept för strukturerade textsamtal?: Om teoriglapp i lärares fronesis genom ett designteoretiskt perspektiv, 46–58
Kim Ridell

 

KAPET, årgång 16, 2020:2


Fördelar och nackdelar med treterminssystem: En rapport om terminsindelningens betydelse för elevernas lärande, 5–16
Emma Larsson & Catharina Tjernberg

Nya rum för lärande?: E-lärare som resurs för gymnasieelever i ett utvidgat och digitaliserat klassrum, 17–26
Ann-Christin Randahl, Christina Olin-Scheller & Marie Nilsberth

 

Tillbaka till KAPETs alla årgångar

Tillbaka till KAPETs startsida

Sidansvarig: Ann-Britt Enochsson
Senaste uppdatering: 2024-07-16
  • KAPET 2020

Samhällsviktig kunskap
Vi forskar och utbildar kring samhällsviktiga frågor, i nära samarbete med samhället. Läs mer
054-700 10 00
INFO@KAU.SE
Hitta hit
© 2025 Karlstads universitet
Om webbsidan Tillgänglighetsredogörelse Integritetspolicy Styrdokument och föreskrifter