Anette Forssten Seiser

Selected publications
<p>Grice,C., Forssten Seiser, A. & Wilkinson, J. (2023) Decentring pedagogical leadership: educational leading as a pedagogical practice, <em>Journal of Educational Administration and History,</em> <a href="https://doi.org/10.1080/00220620.2022.2163381">10.1080/00220620.2022.21…;
<p>Forssten Seiser, A., Mogren, A., Gericke, N., Berglund, T. & Olsson, D. (2022) Developing school leading guidelines facilitating a whole school approach to education for sustainable development, <em>Environmental Education Research,</em> <a href="https://doi.org/10.1080/13504622.2022.2151980">10.1080/13504622.2022.21…;
<p>Forssten Seiser, A & Söderström, Å (2022). The Impact of the Swedish National Principal Training Programme on School Leaders’ Actions: Four Case Studies. Accepterad 2022-10-20. <em>Research in Educational Administration and Leadership</em></p>
<p>Forssten Seiser, A. & Portfelt, I. (2022) Critical aspects to consider when establishing collaboration between school leaders and researchers: Two cases from Sweden. <em>Educational Action Research. </em><a href="https://doi.org/10.1080/09650792.2022.2110137">https://doi.org/10.1080/…;
<p>Forssten Seiser, A (2021). When the demand for educational research meet practice. <em>Research in Educational Administration and Leadership,</em> 6(2), 348–376. https://doi.org/10.30828/real/2021.2.1 </p>
<p>Forssten Seiser, A., & Söderström, Å. (2021). Rektorer i utbildning: Drivkrafter för ett lärande i samspel. <em>Högre Utbildning, 11</em>(1), 79–92. <a href="https://doi.org/10.23865/hu.v11.2947">https://doi.org/10.23865/hu.v11.2…;
<p>Francisco, S, Forssten Seiser, A. & Grice, C (2021). Professional Learning that Enables the Development of Critical Praxis. <em>Professional Development in Education. </em> <a href="https://doi.org/10.1080/19415257.2021.1879228"><em>https://doi.org/10.1…;
<p>Forssten Seiser, A. & Blossing, U. (2020). Actions and practice architectures for realising sustainable development by restructuring school organisations. <em>Forskning och Forandring 3</em>(2), 69–88. <a href="https://doi.org/10.23865/fof.v3.2457">https://doi.org/10.23865/fof.v3.2…;
<p>Forssten Seiser, A (2020). Exploring enhanced pedagogical leadership: An action research study involving Swedish principals. <em>Educational Action Research,</em> <em>28</em>(5), 791–806. <a href="https://doi.org/10.1080/09650792.2019.1656661">https://doi.org/10.1080/…;
<p>Tengberg, M., Forssten Seiser, A., Wejrum, M., Evermark, M. & Pihlfalk, M. (2022). <em>Linking Instruction and Student Achivement: Professional Learning Observations of Teaching (LISA-PLOT): Huvudrapport</em>. Univeristetstryckeriet, Karlstad. </p>
<p>Ekholm, M., Forssten Seiser, A. & Söderström, Å. (2021). <em>Skolförbättring genom aktioner. Verksamheter i skola, förskola och fritidshem möter forskning</em>. Studentlitteratur. </p>
<p>Forssten Seiser, A & Söderström. Å. (2021) Rektorers erfarenheter av att ingå i en lärande gemenskap.I Ahlström, B., Berg, G. & Sundh, F (red.) <em>Rektorer som professionella yrkesutövare.</em> (ss 167–178). Studentlitteratur. </p>
<p>Forssten Seiser, A. (2021) Vetenskapligt partnerskap mellan forskare och rektorer. I N. Rönnström & O. Johansson (red). <em>Att förbättra skolor med stöd i forskning. </em>(ss.253–276). Natur och Kultur.</p>
<p>Forssten Seiser, A. (2019). <em>Skolförbättring med vetenskaplig grund: Så stärktes ett pedagogiskt ledarskap</em>. Studentlitteratur.</p>
<p>Forssten Seiser, A. (2017). <em>Stärkt pedagogiskt ledarskap. Rektorer granskar sin egen praktik</em>. Doktorsavhandling. Karlstad: Karlstads universitet.</p>
<p>Forssten Seiser, A. (2017). Skolledarskap utifrån ett vetenskapligt förhållningssätt. I Å. Söderström (Red.), <em>Etiska perspektiv på skolledares arbete</em> (ss. 165–176). Studentlitteratur.</p>
<p>Forssten Seiser, A., Carlsson, A., & Strid, J. (2016). Rektorer förädlar sitt pedagogiska ledarskap. I K. Rönnerman, A. Olin, E. M. Furu & A.-C. Wennergren (Red.), <em>Fångad av praktiken: Skolutveckling genom partnerskap </em>(ss. 93–114). Göteborgs universitet.</p>
Publications
- Christine Grice, Anette Forssten Seiser, Jane Wilkinson, 2023
- Anette Forssten Seiser, 2022
- Anette Forssten Seiser, Ingela Portfelt, 2022
- Anette Forssten Seiser, Anna Mogren, Niklas Gericke, Teresa Berglund, Daniel Olsson, 2022
- Michael Tengberg, Anette Forssten Seiser, Marie Wejrum, Monica Evermark, Marie Pilfalk, 2022
- Anette Forssten Seiser, Åsa Söderström, 2022
- Anette Forssten Seiser, Åsa Söderström, 2022
- Yvonne Liljekvist, Kenneth Nordgren, Ann-Christin Randahl, Martin Kristiansson, Anette Forssten Seiser, 2021
- Anette Forssten Seiser, Åsa Söderström, 2021
- Anette Forssten Seiser, 2021
- Mats Ekholm, Anette Forssten Seiser, Åsa Söderström, 2021
- Anette Forssten Seiser, 2021
- Anette Forssten Seiser, 2021
- Anette Forssten Seiser, Ulf Blossing, 2020
- Anette Forssten Seiser, Mats Ekholm, Ulf Blossing, 2020
- Anette Forssten Seiser, 2020
- Anette Forssten Seiser, 2020
- Anette Forssten Seiser, Åsa Söderström, 2020
- Anette Forssten Seiser, Ulf Blossing, 2019
- Anette Forssten Seiser, 2019
- Anette Forssten Seiser, Åsa Söderström, 2019
- Susanne Fransisco, Anette Forssten Seiser, Christine Grice, 2019
- Anette Forssten Seiser, 2019
- Anette Forssten Seiser, 2019
- Anette Forssten Seiser, 2017
- Anette Forssten Seiser, 2017
- Anette Forssten Seiser, Lena Karlberg, 2017
- Anette Forssten Seiser, 2016
- Anette Forssten Seiser, Agnetha Carlsson, Jan Strid, 2016
- Anette Forssten Seiser, 2015
- Anette Forssten Seiser, 2014
- Anette Forssten Seiser, Anna Karlefjärd, 2014
- Anette Forssten Seiser, 2014
- Susanne Francisco, Anette Forssten Seiser, Christine Grice,
