Publikationer
Publikationer
Konferenser
Asplund, S.-B. & Ljung Egeland, B. (2024). Berättelser om rurala läspraktiker – då, nu och sen. 17: e konferensen om berättelseforskning, 23–24 november 2024, Linköpings universitet.
Asplund, S-B. & Ljung Egeland, B. (2024). Making local reading practices visible in vocational education. Experiences from three generations of (rural) working-class males. In NordYrk Conference 2024, Evolving VET: Navigating traditions and transformations, 3-5 June, University of Iceland in Reykjavik [online]
Asplund, S.-B., Ljung Egeland, B., Stolare, M., & Bladh, G. (2023). Arbetarmän i skogsbygd och deras lokala läspraktiker. Kontinuitet och förändring över generationer. 16: e konferensen om berättelseforskning, 23–24 november, Karlstads universitet.
Inbjudna presentationer/föredrag
Asplund, S-B., & Ljung Egeland, B. (2024). Pojkar och män i skogsbygd. Några iakttagelser. Föredrag för bibliotekschefer och verksamhetsutvecklare från Region Värmland. Karlstads stadsbibliotek, Karlstad 241024
Asplund, S-B. (2024). Pojkar, läsning och plats. Föredrag för lärare, bibliotekspersonal och forskare som driver forskningsprojektet ”Rum för utveckling? Skolbibliotek i grundskolan”. Karlstads universitet, 2024 05 22.
Corbett, M., & Asplund, S-B. (2023). Rural boys’ and men’s literacy practices. A dialogue. Permanent Seminar of Educational Innovation, Leadership and Literacy (SIELL). Guadalaraja, Mexico, May 22th 2023 [online]