Steg 5: Förvalta beviljade medel

Under projektets genomförande:
- Ekonomen förser projektledaren med ekonomisk uppföljning enligt överenskommelse eller vid behov.
- Alla förändringar av finansiell karaktär kommuniceras till ekonom. Som t.ex. personalförändringar (tjänstledighet, föräldraledighet och sjukskrivningar), förändrad budget (förlängning av projektperioden m.m).
- Fakturering/rekvirering av medel initieras av projektledaren om inget annat gjorts upp vid projektuppstart.
- Leverantörsfakturor hanteras och granskas löpande i Raindance.
- Kundfakturor (externa och interna), kontakta din ekonom.
- Följ Karlstads universitets policy för representation, kostförmåner och gåvor.
- Resor ska bokas genom universitetets upphandlade resebyrå, Via Egencia. Mer information finns på Inslaget,
- Egna utlägg och reseräkningar registreras i Primula. Kvitton, agenda och andra tillhörande dokument skannas in och bifogas. Viktigt att originalen skickas till HR-avdelningen.
- Inköp av anläggningstillgångar: mindre investeringar kostnadsförs direkt, större investeringar skrivs av under en längre period. Vid frågor, kontakta din ekonom.
