Publications and presentations
This page will be updated periodically throughout the project with project publications and presentations.

Publications
Popular scientific publications
- Sandlund, E. & Ljung Egeland, B. (2022). Tell-ability: Nytt forskningsprojekt om muntligt berättande i skolämnena engelska och svenska som andraspråk. Blog post November 2022.
Presentations
Conference presentations
- Kunitz, S. (2025). Interactional competence: A conversation analytic view of oral proficiency and its relevance for L2 teaching. Colloquium keynote, “Developing communicative competence in English: Challenges and affordances for English language teaching", National Forum for English Studies, Lund University, April 9-11.
- Kunitz, S. & Sandlund, E. (2025). Disagreement and L2 interactional competence: EFL learners’ practices for displaying and managing disagreement in a collaborative imagining task. Paper presented at the National Forum for English Studies, Lund University, April 9-11.
- Ljung Egeland, B. (2025). Narrative learning. Life skills and sense of belonging. Key note presented at EUGLOH Conference on Collaborative Research, Education and Practice Promoting Wellbeing and Growth, The Arctic University of Norway, UiT, 7 April.
- Ljung Egeland, B., Sandlund, E., Kunitz, S., Olin-Scheller, C. & Lindgren, S. (2024). Lärares syn på muntligt berättande i andraspråksundervisningen. Paper presented at the ASLA conference, Högskolan i Dalarna, April 18-19.
- Ljung Egeland, B., Sandlund, E., Kunitz, S., Olin-Scheller, C. & Lindgren, S. (2024). Lärares syn på muntligt berättande i andraspråksundervisningen. Paper presented at the ASLA conference, Högskolan i Dalarna, April 18-19.
- Sandlund, E. & Kunitz, S. (2024). ”But NO!” Managing disagreement in an L2 collaborative imagining task. Paper presented at the 12th annual meeting of LANSI conference, Teachers’ College, Columbia University, New York, October 18-19.
- Kunitz, S. & Sandlund, E. (2024). Tell-ability: Storytelling as life skill and interactional competence in L2 education – Opportunities for longitudinal analysis across tasks. Workshop “Opportunities and challenges with longitudinal interaction analysis”, Center for Bilingualism, Stockholm University, 12 April.
Seminar presentations
- Sandlund, E. & Ljung Egeland, B. (2024). TELL-ABILITY: Muntligt berättande som livskunskap och interaktionell kompetens i andraspråksundervisning. Högre seminarium/higher seminar, Örebro University, February 21.
- Sandlund, E. & Kunitz, S. (2024). TELL-ABILITY: Muntligt berättande som livskunskap och interaktionell kompetens i andraspråksundervisning. Högre seminarium /higher seminar, Linköping University, 12 September.
Popular scientific presentations/Invited talks
- Sandlund, E. (2025). Muntliga uppgifter för att öva berättande i engelskundervisningen. Fortbildningsdag för lärare, Sundsta-Älvkullegymnasiet, Karlstad, 3 mars.
- Sandlund, E. & Lindgren, S. (2024). Tell-ability – Muntligt berättande som livskunskap och interaktionell kompetens i andraspråksundervisning. ROSE-dagen (Research day for the Research on Subject-specific Education research environment), 17 december 2024, Karlstad University.
- Sandlund, E. (2024). TELL-ABILITY: Muntligt berättande som livskunskap och inter interaktionell kompetens i andraspråksundervisning. Invited talk, network for head teachers in Swedish and Swedish as a second language, April 16.
- Sandlund, E. (2023). På tal om att testa tal. Nedslag i pågående forskning om muntlig färdighet i engelska. Network meeting for English teachers in Karlstad, November 21.
- Sandlund, E., Ljung Egeland, B., Kunitz, S., Olin-Scheller, C. & Lindgren, S. (2023). TELL-ABILITY: Muntligt berättande som livskunskap och interaktionell kompetens i andraspråksundervisning. Invited talk, SOL i Värmland network meeting, September 12.
