Advanced service management
15 HP
I kursen beskrivs utvecklingen inom tjänsteforskningen (service management research). I kursen diskuteras och analyseras centrala begrepp inom tjänsteforskningen och hur dessa begrepp används inom såväl forskning som praktik. Bland annat diskuteras tjänst, tjänstekvalitet, kundmöten, värdeskapande, varu- och tjänstelogiken samt tjänsteinnovationer. Vidare behandlas modeller för att beskriva, kategorisera och analysera värdeskapande genom tjänster. Speciellt fokus ligger på hur organisationen kan skapa värde för kunderna. Även hur kunder själva skapar värde och hur värdeskapande sker i direkt interaktion mellan kunder, intressenter, organisationer och samhälle diskuteras.
Undervisningen sker i form av föreläsningar och seminarier.
Undervisningen sker i form av föreläsningar och seminarier.
Fördjupningsnivå:
A1N (har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav)
Utbildningsnivå:
Avancerad nivå
Behörighetskrav:
Företagsekonomi 90 hp varav minst 30 hp på G2F-nivå eller högre. Gymnasiets Engelska 6, Engelska B eller motsvarande.
Kursen ingår i följande program
- Civilekonomprogrammet (läses år 4)
- Masterprogram i marknadsföring: Master (läses år 2)
- Masterprogram i redovisning och styrning: Master (läses år 2)
- Masterprogram i Service Management: Magister (läses år 1)
- Masterprogram i Service Management: Master (läses år 1)