Stephen L. Vargo - Ander Visiting Professor 2018-2020
Stephen L. Vargo är gästprofessor vid CTF. Professuren finansieras av Anne-Marie and Gustaf Ander stiftelsen för medieforskning.

Stephen L. Vargo är professor i marknadsföring vid Shidler College of Business vid University of Hawaii at Manoa. Han är prisbelönt för sin forskning. Hans artiklar har publicerats i högt rankade vetenskapliga journaler och han är författare eller medförfattare till en rad bästsäljande böcker i marknadsföring.
Professor Vargo blev känd genom sin artikel "Evolving to a New Dominant Logic for Marketing" skriven tillsammans med Robert F. Lusch och publicerad i Journal of Marketing 2004. Artikeln är den mest citerade vetenskapliga artikel som publicerats de senaste tio åren inom marknadsföringsområdet. Han har tilldelats utmärkelsen Harold H. Maynard Award av The American Marketing Associate för "significant contribution to marketing theory and thought". Professor Vargo har publicerats i flera stora internationella journaler, till exempel Journal of Marketing, Journal of Service Research, Journal of Retailing, Journal of Macromarketing och är medförfattare till boken The Service Dominant Logic of Marketing: Dialog, Debate, and Directions, 2006.
