TJÄNSTEINNOVATIONSDAGEN 2020 - INSTÄLLD
Centrum för tjänsteforskning och Handelshögskolan vid Karlstads universitet har beslutat att ställa in Tjänsteinnovationsdagen 2020 på grund av det rådande läget med coronaviruset. Vi beklagar förstås detta och hoppas och planerar att det blir tillfälle att genomföra konferensen vid ett senare tillfälle under året. När detta blir aktuellt kommer vi att återkomma med information.
Tjänsteinnovationsdagen 2020: Kunddriven tjänsteutveckling - att förstå kunder och data
Torsdagen den 2 april bjuder Centrum för tjänsteforskning och Handelshögskolan vid Karlstads universitet in till Tjänsteinnovationsdagen 2020 för att tillsammans med näringslivet presentera forskning, erfarenheter och möjligheter från innovationsarbete, tjänstefiering samt data- och kunddriven verksamhetsutveckling.
För andra året i rad presenteras Svenskt innovationsindex och 2019 års resultat där tusentals kunder rankat innovationsgraden hos närmare 80 företag och organisationer inom flertalet branscher. Svenskt innovationsindex visar Sveriges innovativaste företag – som kunderna ser det.
Under seminariet är det också boksläpp av den nya boken ”I kundens skor” där föreläsaren och husfilosofen Klas Hallberg och professorn Per Kristensson reder ut varför så många organisationer misslyckas så totalt i mötet med sina kunder.
Dagens moderator är: Malin Thorsén, vd och grundare av BrightPlanet AB samt styrelseordförande vid CTF.
Preliminärt program:
13:00 Välkomna
Malin Thorsén, BrightPlanet AB (moderator)
Martin Löfgren, Handelshögskolan vid Karlstads universitet
13:10 – 13:30 Innovation ur kundens perspektiv - Svenskt innovationsindex 2019
Lars Witell, Jenny Karlsson, Aku Valtakoski, Per Kristensson, CTF
13:30 – 13:55 Så jobbar vi med innovation
Linda Bornvik, Systembolaget
13:55 – 14:20 Så möter Stadium framtidens utmaningar
Karl Eklöf, Stadium
14:20 – 14:40 Att använda data för att utveckla sin affär
Mikael Hyensjö, QBIM
14:40 – 15:00 Kaffe & mingel
15:00 – 15:20 Att hantera utmaningen med tjänstefiering
Nina Löfberg, CTF, och Omed Rawandi, Voith Hydro AB
15:20 – 15:50 Ny bok: I kundens skor
I den här boken försöker föreläsaren och husfilosofen Klas Hallberg och professorn Per Kristensson reda ut varför så många organisationer misslyckas så totalt i mötet med sina kunder.
15:50 – 16:00 Frågestund och avslutning
Malin Thorsén, BrightPlanet AB (moderator)
Dagens är avgiftsfri, men anmälan krävs.
Anmäl dig här senast den 27 mars: tjansteinnovationsdagen2020.axacoair.com
För vem: För alla som är intresserade av innovationsarbete ur ett kundperspektiv och som vill få inspiration och tips på hur man kan utveckla sin verksamhet.