SEMINARIUM: KUNDUPPLEVELSEN - EN VIKTIG KONKURRENSFAKTOR
Idag räcker det oftast inte för företag att erbjuda en bra produkt till ett bra pris. För att behålla kunders lojalitet och skapa intresse och attrahera nya kunder, behövs något mer. Kundupplevelsen blir en allt viktigare konkurrensfaktor för företagen, och kanske till och med den allra viktigaste. Forskning visar på att en god kundupplevelse är det som skiljer agnarna från vetet och att den också är den enda vägen ut ur evig priskonkurrens.
Allt fler företag inom olika branscher tjänstefieras och nya affärsmodeller skapas i syfte att kunderna ska få en ännu bättre upplevelse. Hur ser upplevelsen ut för en kund till ett IT-företag? Är det skillnad på kundupplevelsen om företaget finns inom verkstadsindustrin eller inom pappersindustrin? Många kunder åker exempelvis till IKEA och handlar även när de inte planerar att handla något och andra kunder köper återkommande av samma leverantör. Vad beror egentligen det på?
På CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, har man jobbat i över trettio år med hur företag i olika branscher kan skapa bättre kundupplevelser. Kan ditt företag öka lönsamheten genom att ta del av deras erfarenheter?
Inspiration och kunskap
Under en eftermiddag lär vi oss mer av Per Kristensson, forskare från CTF och får verktyg att jobba med för att öka den positiva kundupplevelsen. Vi får även ta del av erfarenheter och tips från Robert Gustavsson, Uddeholms AB, där de aktivt arbetar med frågan. Vi varvar teori med praktiska exempel och hoppas att du som deltagare också vill dela med dig av dina egna erfarenheter och funderingar.
Innehåll och upplägg
Under denna halvdag kommer bland annat följande områden att belysas och diskuteras:
- Vilka kundupplevelser bidrar ditt företag till att skapa idag, och vilka bidrar de inte till?
- Hur kan ditt företag fånga upp signaler som kan utveckla och förbättra kundupplevelserna?
- Hur kan ditt företag supporta dina kunder så att deras upplevelser förstärks?
- Tjänstefieringsstegen
Vi inleder med gemensam lunch kl. 12.00 och beräknas avsluta vid kl. 16.00.
För vem?
Denna halvdag vänder sig till dig som vill veta mer om vad en bra upplevelse är för en kund och som vill få ökad kunskap om hur företaget skulle kunna bidra till ännu bättre kundupplevelser, och därigenom göra ännu bättre affärer, oavsett vilken bransch företaget verkar inom.
Varmt välkommen!
För mer information
Kontakta mig vid frågor, Helena Englund, 054-22 14 81, 072-561 40 85, helena@handelskammarenvarmland.se
INFORMATION OCH ANMÄLAN
Tid: Torsdag 22 februari 2018 , kl 12:00-16:00
Plats: Skeppet, Tullhusgatan 1A, Karlstad.
Pris: Pris: 1495 kr per person exkl moms för medlemmar och 2990 kr per person exkl moms för övriga. I priset ingår lunch och fika.
Bokningsvillkor: Anmälan senast 8 februari. Seminariet har ett begränsat antal platser.
Din bokning är bindande men platsen kan överlåtas till annan person. Om du av någon anledning får förhinder kan du fritt avboka fram till 4 veckor före utbildningsdagen. Vid avbokning 2-4 veckor före utbildningsdagen debiteras 50% av avgiften. Vid avbokning mindre än 1 vecka före utbildningsdagen debiteras hela avgiften.